Budowanie autorytetu i przywództwo
Szkolenie ma na celu doskonalenie umiejętności zastosowania przywództwa poprzez służenie w celu poprawy komunikacji i współpracy w różnych zespołach projektowych.
Cele szczegółowe:
- Zwiększenie otwartości uczestników na pomysły innych oraz zmieniające się cele.
- Poznanie i zastosowanie koncepcji „Przywództwa” poprzez służenie we współpracy w zespołach projektowych.
- Rozwijanie umiejętności efektywnego komunikowania się z innymi w zespołach projektowych.
- Doskonalenie stosowania narzędzi komunikacyjnych w celu zwiększenia efektywności komunikacji.
- Skuteczne delegowanie i egzekwowanie zdań.
- Poznanie etapów procesu rozwoju zespołu.
- Rozwijanie efektu synergii w pracy zespołowej.
- Rozwijanie umiejętności wspierania współpracowników i podwładnych w radzeniu sobie z częstymi zmianami.
- Radzenie sobie z oporem innych przed zmianą poprzez efektywną komunikację, empatię i udzielanie wsparcia.
Po zakończeniu warsztatów uczestnicy będą:
- Znać model sytuacyjnego zarządzania i umieli dopasować sposób zarządzania pracownikiem do poziomu jego rozwoju.
- Umieć zastosować procedurę egzekwowania.
- Budować autorytet brygadzisty poprzez wypracowanie partnerskiej relacji z pracownikami produkcyjnymi (w przeciwieństwie do relacji autorytarnej lub koleżeńskiej);
- Znać role brygadzisty w zakresie trzech obszarów odpowiedzialności;
- Rozumieć funkcje zarządcze i wpływ stylu ich realizacji na postawy (zachowania) pracowników.
- Zlecać zadania w sposób jasny i zrozumiały dla odbiorców.
- Rozumieć wpływ swojego sposobu zarządzania na realizowanie wyników i poziom zaangażowania swojego zespołu i wzrost efektywności pracy poszczególnych jego członków i całego zespołu.
- Rozumieć i wpływ swoich zachowań, w tym partnerskiego sposobu komunikacji na budowanie swojego autorytetu.
- Używać podstawowych techniki partnerskiej komunikacji, budującej własny autorytet i dobre relacje w zespole.
- Znać strukturę i zasadę udzielania informacji zwrotnej.
- Udzielać informację zwrotną – wspierającą i korygującą, dotyczącą zachowań i oceny pracy.
- Wiedzieć z czym najczęściej wiążą się trudne zachowania pracowników, umieli je diagnozować i dobierać odpowiedni sposób pracy, aby działać prewencyjnie lub/ i interwencyjnie.
- Precyzyjnie zlecać zadania wg standardu 5W2H, dostosowując je do poziomu rozwoju pracownika.
- Znać zasady formułowania motywujących, angażujących celów i potrafili je sformułować.
- Rozumieć swoje zasoby w obszarze przywództwa i umiejętnie z tej wiedzy korzystać.