Fundusze unijne Fundusze unijne
Integra Integra Integra Kliknij, aby przejsć dalej
Kliknij, aby przejsć dalej
  • Kontrast

Efektywna komunikacja – narzędzia to nie wszystko

Otwarta i jasna komunikacja w firmie stanowi klucz do sukcesu, gdyż pozwala działać sprawnie i bez zbędnych przeszkód. Precyzyjne wyrażenie oczekiwań każdej ze stron dialogu na poszczególnych etapach rozmowy plus podjęcie rozważnej, ale i szybkiej decyzji pozwala na pomyślne rozwiązanie tematu. Wydaje się to proste, ale w życiu – różnie z tym bywa. Czy efektywne komunikowanie się to umiejętność, której można się nauczyć?

Ciągła potrzeba komunikacji

W obliczu wielu zmian, które zostały wymuszone obecną sytuacją na świecie, jedno pozostaje niezmienne – potrzeba efektywnej komunikacji w organizacji. Organizacje i firmy, a przede wszystkim ludzie, którzy je tworzą muszą ciągle pozostawać ze sobą w kontakcie oraz dowiedzieć się jak komunikować się, aby utrzymać ciągłość realizacji zadań. 

Przejście na komunikację zdalną

Dla wielu z nas ostatnie miesiące przyniosły konieczność stosowania nowych, zdalnych form efektywnej komunikacji. Spotkania grup projektowych, zebrania zespołów, a nawet codzienna wymiana informacji, przeniosły się do świata wirtualnego. Przy wszystkich ograniczeniach tego nowego sposobu kontaktu, daje on z pewnością szansę na przyjrzenie się na nowo zasadom wymiany informacji. Poznaj zasady sprawnego komunikowania, które bez względu na formę, pozostają niezmienne.

Poniżej prezentujemy 10 zasad sprawnego komunikowania, do których często nawiązujemy podczas szkolenia ze skutecznej komunikacji. 

1. Mów we własnym imieniu.
Mów: „mogę…”, „uważam, że…”

2. Proś o to, czego potrzebujesz. Nie baw się w zgadywanki.
Mów: „chcę…”, „tak…”, „nie…”, „proszę…”, „potrzebuję”

3. Odmawiaj dania czegoś, czego dać nie chcesz. Niczego nie udawaj.
Mów: „nie…”, „wolałbym…”, „nie chcę…”

4. Przekazuj komunikat w całości.

5. Wystrzegaj się wynajdywania wymówek. Stanowią manipulację.
Mów: „nie mogę…”

6. Mów o teraźniejszości, a nie o przeszłości czy przyszłości.
Mów: „co mogę w tej chwili zrobić…”

7. Mów konkretami, a nie ogólnikami. Nie używaj takich sformułowań, jak: „mówi się”, „powiedziano mi”.
Mów: „problem polega na…”

8. Pokazuj własny punkt widzenia, nie zadawaj pytań. Jeśli znasz odpowiedź, nie pytaj.

9. Słuchaj swojego ciała. Co Twoje ciało mówi Ci na temat doświadczanej sytuacji.
Mów: „czuję…”

10. Pytaj „jak” i „co”, nie pytaj „dlaczego”.
„Dlaczego” prowokuje do wynajdywania wymówek.

W Integrze podstawą jest otwarta komunikacja na co dzień

Dzięki skutecznej komunikacji interpersonelnej jesteśmy w stanie szybko znaleźć konstruktywne rozwiązania. Ta zasada obowiązuje również we współpracy z naszymi Klientami i na tym opieramy szkolenia realizowane przez naszych trenerów – ekspertów.
Tym z Was, którym równie mocno zależy na sprawnej komunikacji wewnątrz organizacji proponujemy serię szkoleń, które pomogą uczestnikom podjąć refleksję nad tym, jak ze sobą rozmawiamy, o czym powinniśmy pamiętać, nawet jeśli forma naszych kontaktów uległa zmianie i w jakich sytuacjach umiejętność dobrej komunikacji jest nieodzowna.

Skuteczne szkolenia z komunikowania

Szkolenia z komunikacji projektujemy w taki sposób, aby dostarczyć kompleksowej wiedzy jak rozwijać umiejętności efektywnej komunikacji w odniesieniu do konkretnych obszarów pracy zespołu, takich jak: zaufanie, informacja zwrotna, motywacja i rozwiązywanie konfliktów.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, jak pracujemy – zapraszamy do kontaktu!

Zobacz więcej

Integra Consulting Poland na podium w Rankingu Firm Szkoleniowych

Czytaj więcej

Szkolenie dla przedstawicieli działów HR za nami

Czytaj więcej

Wesołych Świąt

Czytaj więcej