Portal INFOR.PL opublikował artykuł, w którym Grzegorz Mielewski, trener biznesu Integra Consulting Poland opowiada o tym, jak skutecznie wprowadzać zmiany w firmie i czy można się do tego procesu przygotować.
Sukces wdrożenia zmiany w organizacji polega na połączeniu trzech elementów: wiedzy (jak wykonać zadanie?), umiejętności (jak je zrealizować?) i świadomości (kto będzie się do tego najlepiej nadawał?). Niezależnie od przyczyny zaistnienia zmiany i obszaru, który będzie ona obejmować, należy pamiętać, że zarządzanie nią wymaga podejścia procesowego.
Ważne będzie wyznaczenie kolejnych, logicznie następujących po sobie etapów. Na poziomie operacyjnym może skorzystać z modelu J. Kottera, który pozwala w konkretnych ośmiu krokach przejść implementację zmiany w organizacji. Na poziomie strategicznym z kadrą zarządzającą dobrze z kolei przeprowadzić proces analizy oparty na modelu DICE (ang. duration – integrity – commitment – effort). Model ten wymaga dodatkowego wysiłku oraz otwartego konfrontowania się z rzeczywistością, jednak w zamian zwiększa szanse na sukces w postaci udanie wprowadzonej zmiany, a to z kolei dowodzi o zdolnościach adaptacji firmy.
Zachęcamy do lektury całego artykułu: infor.pl
Przykładowe szkolenia dotyczące zarządzania zmianą realizowane przez Integra Consulting Poland: