Efektywność firmy
Dzielimy się z Wami success story naszego klienta, firmy produkcyjno-handlowej, która zwiększyła efektywność o 82% oraz skróciła czas realizacji zamówień z 14 do 5 dni. Odpowiedź na pytanie jak tego dokonaliśmy w poniższym artykule i materiale video.
Cele organizacji
Członkowie zarządu firmy wyznaczyli konkretne cele, które chcieli zrealizować, a mianowicie:
- skrócenie czasu montażu elementów na linii produkcyjnej,
- zwiększenie produktywności procesów produkcyjnych.
Te konkretne działania miały spowodować, że firma zwiększy efektywność i terminowość realizacji zamówień, a w konsekwencji będzie bardziej konkurencyjna na rynku.
Podjęte działania
W pierwszym kroku podjęliśmy następujące działania:
- Badanie fokusowe z pracownikami produkcji na temat jakości komunikacji, współpracy, zaangażowania i zarządzania.
- 3 dni tzw. „migawek” na produkcji – obserwacji i analizy poszczególnych etapów pracy.
- Warsztat strategiczny z zarządem, podczas którego wspólnie wybraliśmy kierunek usprawnień, potencjały i obszary do optymalizacji oraz wymierne cele projektu.
Po akceptacji przez Zarząd planu działania, rozpoczęliśmy prace. Zespół doświadczonych konsultantów lean management Integra Consulting Poland pracował nad nim przez 8 miesięcy (100 dni projektowych, z czego 90% była pracą ściśle na procesie).
Efekty biznesowe
W rezultacie firma wdrożyła rekomendowane zmiany. Dzięki temu osiągnęła następujące wyniki:
- o 67% został skrócony czas montażu produktu,
- o 82% wzrosła efektywność jednego z procesów produkcyjnych (półproduktu),
- z 10 000 do 6 500 spadła liczba indeksów na magazynie, dzięki czemu uwolniony został kapitał zamrożony w produktach,
- z 14 do 5 dni skrócił się czas realizacji zamówienia, co przełożyło się na pozyskanie nowych klientów z Europy Zachodniej.