W artykule opublikowanym przez portal internetowy magazynu Fobres, trener Integra consulting Poland opowiada o tym, w jaki sposób budować zaangażowany zespół.
Jak zbudować zespół, któremu zależy na wspólnym wyniku?
Według badań prawie połowa polskich pracowników nie jest zaangażowana w swoją pracę. Tymczasem to właśnie zespół, któremu zależy na wspólnym wyniku, jest kluczem do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej firmy. Jakiego podejścia i zachowań lepiej więc jako szef unikać, chcąc zbudować oddaną załogę?
Z punktu widzenia szefa, zaangażowanie danego pracownika może przejawiać się poprzez jego podejście do samej firmy, a także wykonywanej pracy zawodowej. Mierzenie wszystkich jedną miarką może prowadzić do błędnego zdefiniowania obszarów, nad którymi warto pracować budując kulturę organizacji opartą na zaangażowaniu. Dobrze uświadomić sobie, że na przykład osoby w wysokim stopniu zorientowane na karierę, a w niskim na firmę, choć są produktywne, dobrze wykonują swoje obowiązki i dążą do własnego rozwoju, to szybko mogą zmienić pracodawcę. Nie zachęcimy ich więc do pozostania i ochoczego działania, nie dając możliwości poszerzania kompetencji. W sytuacji odwrotnej – gdy dana osoba jest bardziej niż na własnej karierze skupiona na organizacji, jej motywacja w dużej mierze może zależeć od atmosfery w zespole, relacji z przełożonym oraz jego stylu zarządzania. W takim przypadku menedżerowie mają spore pole do inspirowania do rozwoju – mówi Łukasz Gabryś.
Cały artykuł do przeczytania na stronach internetowych portalu Forbes: https://www.forbes.pl/kariera/jak-zbudowac-zaangazowany-zespol/fv9e23n