Rozwinięcie kompetencji pracowników w wyniku przekształcenia się z fabryki lokalnej w producenta globalnego.
Wyeliminowanie błędów i opóźnień we współpracy z innymi działami i klientami zewnętrznymi wynikających z nadmiernego skupienia kadry kierowniczej na indywidualnych
zadaniach bez uwzględniania roli pracowników w rozwiązywaniu codziennych problemów.
Wprowadzanie zmian w wizerunku ABB Przasnysz w oczach klientów zewnętrznych i pracowników.
Wzmocnienie pozycji fabryki w Przasnyszu na tle pozostałych 18 fabryk na całym świecie.
Cele projektu
Wypracowanie i wdrożenie standardów obsługi klienta wewnętrznego i zewnętrznego.
Pogłębiona diagnoza relacji i efektywności współpracy pomiędzy działami.
Wytworzenie potrzeby zmian dotychczasowych modeli obsługi.
Rozmrożenie stereotypów między działowych.
Zbudowanie zespołu menedżerów odpowiedzialnych za wdrażanie standardów obsługi klienta wewnętrznego.
Zmiana postaw menedżerów, dotyczących jakości obsługi klienta wewnętrznego i zewnętrznego.
Stworzenie planu wdrożenia ISKRY.
Wymiana informacji zwrotnych na temat wdrażania ISKRY.
Zacieśnienie relacji między pracownikami.
Przyjęcie odpowiedzialności przez każdego pracownika Centrali.
Realizacja
AUDYT kultury organizacyjnej i procesów wewnętrznych.
WARSZTATY rozwijające umiejętności OBSŁUGI KLIENTA dla 4 grup mieszanych, składających się z pracowników różnych szczebli i działów (48 osób).
2 szkolenia z zakresu umiejętności menedżerskich dla 2 grup menedżerów.
Zadania indywidualne realizowane w fabryce przez uczestników (np. prowadzenie zebrań z pracownikami, wybór zastępców dla wszystkich stanowisk).
Akcje promocyjne realizowane przez samych pracowników (artykuły, plakaty, gadżety reklamujące projekt, kubki, koszulki etc.).
Pomiar efektywności projektu (poprzez koncernowe narzędzie do badania efektywności PPC oraz audyt realizowany przez Integra Consulting).
Coachingi indywidualne dla menedżerów.
Efekty
Skrócenie czasu odpowiedzi na zapytania ofertowe klientów z 7 dni do 24 godzin.
Skrócenie czasu dostaw.
Skrócenie czasu reklamacji.
Poprawa współpracy między działami (ograniczenie obojętności, więcej wzajemnej pomocy).
Poprawa wizerunku w oczach klientów (przesunięcie w rankingu fabryk z miejsca 17. na 2.).
Wypracowanie i wdrożenie standardu obsługi klienta.
Zobacz inne Case study
Ogólnokrajowy bank
Szkolenie Program rozwojowy „Kompetencje przyszłości” Kategoria: projekty szkoleniowe