WŁACZ
ENERGIE
DO ZMIAN
Potrzeby organizacji:
- Poszukiwanie nowej metodyki szkoleń przy jednoczesnym
dostosowaniu zakresu merytorycznego do poziomu wiedzy
kierowników. - Zwiększenie motywacji przeszkolonej kadry, wyposażonej w dużą wiedzę merytoryczna i menedżerska, a mającej problemy z koncentracja na własnych celach.
- Kształtowanie postaw i sposobu zarządzania wspierającego
tworzenie kultury organizacji, transfer wiedzy i budowanie
postawy zaangażowania oraz wspólnej odpowiedzialności
za wyniki wśród pracowników. Budowanie zespołów opartych
na zaufaniu. - Eliminacja niezdrowej rywalizacji miedzy działami i poprawa
komunikacji.
Cele:
- Zmiana kultury organizacyjnej przedsiębiorstwa.
- Budowanie synergicznie współpracujących zespołów.
- Nabycie przez kierowników wiedzy i umiejętności wiążących
się ze zdiagnozowanymi lukami w kompetencjach menedżerskich. - Udrożnienie komunikacji miedzy kierownikami, opartej na
zaufaniu i otwartości. - Wzmocnienie pro aktywnej postawy wobec sytuacji trudnych
i problemowych oraz poczucia własnego wpływu na
postawy pracowników.
Podjęte działania:
Diagnoza kompetencji i postaw
Jednym z najważniejszych działań w projekcie był dwudniowy warsztat diagnostyczny z przełożonymi kierowników, którego celem było określenie wspólnych obszarów do pracy. Ponadto w ramach kolejnych warsztatów uczestnicy mieli istotny wpływ na planowanie treści spotkań w ramach ustalonych działań. Współtworzenie merytorycznej przestrzeni zgodnej z potrzebami uczestników znacząco wpłynęło na odkrywanie trudnych sytuacji i tworzenie pełnowymiarowej komunikacji pomiędzy kierownikami rożnych działów.
Cykl 6-ciu szkolen warsztatowych 2-dniowych
W kolejnym etapie odbyły się warsztaty, na których każdy z uczestników na podstawie badania ED sformułował indywidualny cel rozwojowy. W trakcie pracy wykorzystana została wiedza z badania odnośnie stylów zachowań menedżerskich i indywidualnego potencjału, na tej podstawie zbudowano zindywidualizowane zadania wdrożeniowe. Zastosowano prace metoda warsztatowa z elementami coachingu zespołowego – wykorzystanie sytuacji/problemów menedżerów i analiza poprzez zainspirowanie
do samodzielnego, konstruktywnego wypracowania rozwiązań.
Rozgrywka zespołowa – gra karciana
Na ostatnim warsztacie wykorzystano grę karciana zaprojektowana specjalnie dla firmy Elektrobudowa (Liga Mistrzów Zarządzania), przygotowana w oparciu o używane na wcześniejszych warsztatach metody, narzędzia i techniki. Gra miała charakter follow-up’u, podsumowującego wypracowane rozwiązania i umiejętności.
Efekty:
Kierownicy
- Utrwalenie dobrych nawyków związanych z zarządzaniem.
- Zwiększenie motywacji do rozwoju.
- Wzajemne wsparcie i możliwość konsultowania sytuacji trudnych w zarządzaniu miedzy kierownikami rożnych działów.
- Wypracowanie umiejętności szybkiego reagowania na pojawiające się trudności w zarządzaniu.
- Wykazywanie się postawa pro aktywna w poszukiwaniu rozwiązań.
Elektrobudowa SA
- Zwiekszenie motywacji w zespołach i zainspirowanie do rozwoju.
- Stworzenie spójnej kultury organizacji i wypracowanie otwartej komunikacji.
- Wykorzystywanie narzędzi menedżerskich i umiejętności w codziennej pracy.
- Polepszenie jakości komunikacji i współpracy w organizacji.
- Wzrost świadomości wpływu stylu zarządzania na jakość pracy podwładnych.
- Zwiększenie efektywności biznesowej.