Poszukiwanie nowej metodyki szkoleń przy jednoczesnym dostosowaniu zakresu merytorycznego do poziomu wiedzy kierowników.
Zwiększenie motywacji przeszkolonej kadry, wyposażonej w dużą wiedzę merytoryczna i menedżerska, a mającej problemy z koncentracja na własnych celach.
Kształtowanie postaw i sposobu zarządzania wspierającego tworzenie kultury organizacji, transfer wiedzy i budowanie postawy zaangażowania oraz wspólnej odpowiedzialności za wyniki wśród pracowników.
Budowanie zespołów opartych na zaufaniu.
Eliminacja niezdrowej rywalizacji miedzy działami i poprawa komunikacji.
Cele projektu
Zmiana kultury organizacyjnej przedsiębiorstwa.
Budowanie synergicznie współpracujących zespołów.
Nabycie przez kierowników wiedzy i umiejętności wiążących się ze zdiagnozowanymi lukami w kompetencjach menedżerskich.
Udrożnienie komunikacji miedzy kierownikami, opartej na zaufaniu i otwartości.
Wzmocnienie pro aktywnej postawy wobec sytuacji trudnych i problemowych oraz poczucia własnego wpływu na postawy pracowników.
Realizacje
1 ETAP: Diagnoza kompetencji i postaw
Jednym z najważniejszych działań w projekcie był dwudniowy warsztat diagnostyczny z przełożonymi kierowników, którego celem było określenie wspólnych obszarów do pracy. Ponadto w ramach kolejnych warsztatów uczestnicy mieli istotny wpływ na planowanie treści spotkań w ramach ustalonych działań. Współtworzenie merytorycznej przestrzeni zgodnej z potrzebami uczestników znacząco wpłynęło na odkrywanie trudnych sytuacji i tworzenie pełnowymiarowej komunikacji pomiędzy kierownikami rożnych działów.
2 ETAP: Cykl 6-ciu szkolen warsztatowych 2-dniowych W kolejnym etapie odbyły się warsztaty, na których każdy z uczestników na podstawie badania ED sformułował indywidualny cel rozwojowy. W trakcie pracy wykorzystana została wiedza z badania odnośnie stylów zachowań menedżerskich i indywidualnego potencjału, na tej podstawie zbudowano zindywidualizowane zadania wdrożeniowe. Zastosowano prace metoda warsztatowa z elementami coachingu zespołowego – wykorzystanie sytuacji/problemów menedżerów i analiza poprzez zainspirowanie do samodzielnego, konstruktywnego wypracowania rozwiązań.
3 ETAP: Rozgrywka zespołowa – gra karciana
Na ostatnim warsztacie wykorzystano grę karciana zaprojektowana specjalnie dla firmy Elektrobudowa (Liga Mistrzów Zarządzania), przygotowana w oparciu o używane na wcześniejszych warsztatach metody, narzędzia i techniki. Gra miała charakter follow-up’u, podsumowującego wypracowane rozwiązania i umiejętności.
Efekty
Kierownicy
Utrwalenie dobrych nawyków związanych z zarządzaniem.
Zwiększenie motywacji do rozwoju.
Wzajemne wsparcie i możliwość konsultowania sytuacji trudnych w zarządzaniu miedzy kierownikami rożnych działów.
Wypracowanie umiejętności szybkiego reagowania na pojawiające się trudności w zarządzaniu.
Wykazywanie się postawa pro aktywna w poszukiwaniu rozwiązań.
Elektrobudowa SA
Zwiększenie motywacji w zespołach i zainspirowanie do rozwoju.
Stworzenie spójnej kultury organizacji i wypracowanie otwartej komunikacji.
Wykorzystywanie narzędzi menedżerskich i umiejętności w codziennej pracy.
Polepszenie jakości komunikacji i współpracy w organizacji.
Wzrost świadomości wpływu stylu zarządzania na jakość pracy podwładnych.
Zwiększenie efektywności biznesowej.
Zobacz inne Case study
Ogólnokrajowy bank
Szkolenie Program rozwojowy „Kompetencje przyszłości” Kategoria: projekty szkoleniowe