Zwiększenie osobistej aktywności sprzedażowej oraz efektywności działań związanych z pozyskiwaniem klientów.
Utrzymanie wzrostu wolumenu sprzedaży i liczby klientów firmy Enea S.A.
Wzmocnienie kompetencji działu sprzedaży związanych z komunikacją z klientem zewnętrznym i wewnętrznym.
Wspieranie rozwoju osobistych umiejętności sprzedażowych i ich wykorzystanie w codziennej pracy w celu zwiększenia efektywności.
Cele projektu
Wzmacnianie kompetencji związanych z komunikacją z klientem zewnętrznym i wewnętrznym.
Poznanie technik zgodnych z najlepszymi praktykami w obszarze sprzedaży usług i produktów oraz obsługi klienta, istotnych z punktu widzenia pracy handlowca Enea S.A.
Nabycie wiedzy, dotyczącej składowych poszczególnych etapów procesu sprzedaży, w oparciu o rzetelną analizę potrzeb.
Standaryzacja procesu sprzedaży poprzez ćwiczenie umiejętności na sytuacjach z życia handlowca.
Poszerzenie i ugruntowanie wiedzy w zakresie efektywnego zarządzania sobą w czasie, organizacji pracy własnej, podsumowywania rezultatów pracy.
Poznanie i nabycie umiejętności posługiwania się narzędziami wspomagającymi zarządzanie własną aktywnością, takimi jak: wyznaczanie realistycznych celów, zasada Pareto, matryca Eisenhowera, harmonogramowanie.
Optymalizacja własnego czasu pracy i praca nad swoim kalendarzem na podstawie cyklu doskonalenia działań.
Realizacja
I ETAP: Badanie potrzeb szkoleniowych i dobór tematyki
Badanie ilościowe i jakościowe – rozmowy z wybranymi handlowcami, dyrektorem handlowym oraz przełożonymi uczestników.
Przygotowanie autorskich scenariuszy szkoleń oraz materiałów szkoleniowych, w odniesieniu do zdiagnozowanych luk kompetencyjnych grupy docelowej.
II ETAP: Szkolenia
Przeprowadzono trzy dwudniowe szkolenia, przy czym każde szkolenie rozpoczynało się wymianą doświadczeń dotyczących zastosowania wiedzy z poprzedniego szkolenia w codziennym życiu zawodowym.
Każde szkolenie kończyło się przekazaniem zadań wdrożeniowych z obszaru tematycznego szkolenia.
Cykl zakończyło spotkanie raportowe wraz z przekazaniem pisemnych rekomendacji rozwojowych dla grupy pracowników objętych szkoleniami w projekcie.
Efekty
Wysokie zaangażowanie wszystkich uczestników projektu.
Wzmocnienie kompetencji komunikacyjnych.
Wzrost osobistych umiejętności sprzedażowych średnio o: - grupa 1 – 20,24 % - grupa 2 – 30,56 % - grupa 3 – 35,26 % - grupa 4 – 16,48 % - grupa 5 – 14,92 % - grupa 6 - 23,78 %
Przyrost kompetencji w zakresie zarządzania czasem średnio o: - grupa 1 – 21,69 % - grupa 2 – 32,27 % - grupa 3 – 39,10 % - grupa 4 – 16,84 % - grupa 5 – 11,81 % - grupa 6 – 38,69 %
Przyrost umiejętności osobistej skuteczności w zakresie obrony ceny średnio o: - grupa 1 – 21,69 % - grupa 2 – 30,40 % - grupa 3 – 34,94 % - grupa 4 – 25,63 % - grupa 5 – 11,81 % - grupa 6 – 40,97 %
Zobacz inne Case study
Ogólnokrajowy bank
Szkolenie Program rozwojowy „Kompetencje przyszłości” Kategoria: projekty szkoleniowe