Fundusze unijne Fundusze unijne
Integra Integra Integra Kliknij, aby przejsć dalej
Kliknij, aby przejsć dalej
  • Kontrast

ENEA S.A. - AKADEMIA ZARZĄDZANIA

Integra - szkolenia
szkolenia
Integra - lean
lean
Integra - rekrutacje
rekrutacje

ENEA S.A. - AKADEMIA ZARZĄDZANIA

ENEA S.A. - AKADEMIA ZARZĄDZANIA

Wzmacnianie kompetencji związanych z komunikacją

clientstype Tryb szkolenia: forma stacjonarna

Kategoria: Kategoria: projekty szkoleniowe

Potrzeby organizacji

Cele projektu

Cele projektu

  • Wzmacnianie kompetencji związanych z komunikacją z klientem zewnętrznym i wewnętrznym.
  • Poznanie technik zgodnych z najlepszymi praktykami w obszarze sprzedaży usług i produktów oraz obsługi klienta, istotnych z punktu widzenia pracy handlowca Enea S.A.
  • Nabycie wiedzy, dotyczącej składowych poszczególnych etapów procesu sprzedaży, w oparciu o rzetelną analizę potrzeb.
  • Standaryzacja procesu sprzedaży poprzez ćwiczenie umiejętności na sytuacjach z życia handlowca.
  • Poszerzenie i ugruntowanie wiedzy w zakresie efektywnego zarządzania sobą w czasie, organizacji pracy własnej, podsumowywania rezultatów pracy.
  • Poznanie i nabycie umiejętności posługiwania się narzędziami wspomagającymi zarządzanie własną aktywnością, takimi jak: wyznaczanie realistycznych celów, zasada Pareto, matryca Eisenhowera, harmonogramowanie.
  • Optymalizacja własnego czasu pracy i praca nad swoim kalendarzem na podstawie cyklu doskonalenia działań.

Realizacja

  1. I ETAP: Badanie potrzeb szkoleniowych i dobór tematyki
     
    • Badanie ilościowe i jakościowe – rozmowy z wybranymi handlowcami, dyrektorem handlowym oraz przełożonymi uczestników.
    • Przygotowanie autorskich scenariuszy szkoleń oraz materiałów szkoleniowych, w odniesieniu do zdiagnozowanych luk kompetencyjnych grupy docelowej.
  2. II ETAP: Szkolenia

    • Przeprowadzono trzy dwudniowe szkolenia, przy czym każde szkolenie rozpoczynało się wymianą doświadczeń dotyczących zastosowania wiedzy z poprzedniego szkolenia w codziennym życiu zawodowym.
    • Szkolenia obejmowały następujące bloki tematyczne jak:
      – osobiste umiejętności sprzedażowe,
      – osobista skuteczność – zarządzanie czasem,
      – osobista skuteczność – komunikacja pisemna.
    • Każde szkolenie kończyło się przekazaniem zadań wdrożeniowych z obszaru tematycznego szkolenia.
    • Cykl zakończyło spotkanie raportowe wraz z przekazaniem pisemnych rekomendacji rozwojowych dla grupy pracowników objętych szkoleniami w projekcie.
Efekty

Efekty

  • Wysokie zaangażowanie wszystkich uczestników projektu.
  • Wzmocnienie kompetencji komunikacyjnych.
  • Wzrost osobistych umiejętności sprzedażowych średnio o:
    - grupa 1 – 20,24 %
    - grupa 2 – 30,56 %
    - grupa 3 – 35,26 %
    - grupa 4 – 16,48 %
    - grupa 5 – 14,92 %
    - grupa 6 - 23,78 %
  • Przyrost kompetencji w zakresie zarządzania czasem średnio o:
    - grupa 1 – 21,69 %
    - grupa 2 – 32,27 %
    - grupa 3 – 39,10 %
    - grupa 4 – 16,84 %
    - grupa 5 – 11,81 %
    - grupa 6 – 38,69 %
  • Przyrost umiejętności osobistej skuteczności w zakresie obrony ceny średnio o:
    - grupa 1 – 21,69 %
    - grupa 2 – 30,40 %
    - grupa 3 – 34,94 %
    - grupa 4 – 25,63 %
    - grupa 5 – 11,81 %
    - grupa 6 – 40,97 %

Zobacz inne Case study

Ogólnokrajowy bank

Ogólnokrajowy bank

Szkolenie Program rozwojowy „Kompetencje przyszłości” Kategoria: projekty szkoleniowe
Czytaj
ZT „Kruszwica” S.A.

ZT „Kruszwica” S.A.

Szkolenie SZKOŁA PRAKTYCZNEGO ZARZĄDZANIA -in plus Kategoria: projekty szkoleniowe
Czytaj
WIKA Polska Sp. z o. o. sp. k.

WIKA Polska Sp. z o. o. sp. k.

Szkolenie ROZWÓJ KOMPETENCJI STRATEGICZNYCH I FUNKCJONALNYCH Kategoria: projekty szkoleniowe
Czytaj