LEADERS OF THE
FUTURE
ROZWÓJ UMIEJĘTNOŚCI
MENEDŻERSKICH
GRUPA ŻYWIEC S.A.
Branża: piwowarska
Potrzeby organizacji:
- Przygotowanie do sukcesji na stanowiska menedżerskie oraz wytypowanie najlepszych kandydatów
spośród 16 utalentowanych pracowników Browaru Żywiec.
Cele:
- Diagnoza potencjału przywódczego, zaplanowanie adekwatnych działań rozwojowych.
- Wzrost / uzupełnienie kluczowych umiejętności menedżerskich.
- Wzmocnienie autorytetu w ramach aktualnie pełnionych funkcji.
Efekty:
- Analiza statystyczna wyników badania wykazała, że działania
projektowe miały bardzo istotny wpływ na wzrost poziomu
umiejętności reprezentowanych przez uczestników po szkoleniach. - Wzrost umiejętności w zakresie 6 obszarów dedykowanych
do rozwoju średnio o 22%, a w przypadku niektórych
uczestników projektu aż o 69%. - Obserwowalny wzrost poziomu 11 pozostałych zachowań
średnio o 14%. - Zdecydowanie najwyższy przyrost umiejętności menedżerskich
wystąpił u tych kandydatów, których przełożeni
aktywnie wspierali ich rozwój, poprzez uczestnictwo
w coachingach / warsztatach roboczych. - Wzrost wewnętrznej motywacji do podnoszenia kwalifikacji
i odpowiedzialności za powierzone cele i zadania. - Pogłębienie rozumienia roli menedżera, przygotowanie do
pełnienia roli szefów zespołów. - Wzrost identyfikacji uczestników projektu z celami firmy.
- Wytypowanie kandydatów do sukcesji krótko i długoterminowej.
Podjęte działania:
- Spotkanie informacyjne dla wszystkich uczestników projektu.
- Określenie luk kompetencyjnych poprzez Development Center:
– przygotowanie scenariuszy zadań,
– włączenie do oceny przedstawicieli HR Grupy Żywiec. - Uzupełnienie badania poprzez ocenę 360°:
– zaproszenie do oceny od 5 do 7 osób z najbliższego otoczenia każdego z badanych pracowników,
– budowa narzędzia – opracowanie 17 wskaźników behawioralnych odpowiadających 5 kluczowym kompetencjom Grupy Żywiec S.A.,
– przeprowadzenie badania,
– analiza, interpretacja wyników badania. - Wyłonienie 4 kluczowych obszarów do rozwoju: Budowanie zespołu, Wsparcie rozwoju pracowników,
- Wymagania wobec podwładnych/współpracowników odnośnie standardów stosowanych w firmie, Składanie zamówień / próśb / delegowanie zadań, Postawy wobec konfliktów, Rozwijanie
własnych kompetencji. - Spotkanie z przełożonymi – ustalenie celów indywidualnych dla każdej z osób objętych badaniem.
- Zdefiniowanie celów szkoleniowych, doprecyzowanie zakresu warsztatów.
- Cykl 2-dniowych szkoleń:
1) EFEKTYWNA KOMUNIKACJA
2) PRACA W ZESPOLE
3) WSPIERAM I WYMAGAM – STYLE KIEROWANIA - Zadania wdrożeniowe dla każdego z uczestników:
– trening udzielania informacji zwrotnej wybranym współpracownikom,
– analiza zespołu metodą OAPD, zaplanowanie działań korygujących,
– diagnoza potencjału i poziomu pracowników, wybór kompetencji do rozwoju,
– delegowanie zadań rozwojowych. - Coaching grupowy dla przełożonych – wsparcie w zakresie określania celów rozwojowych i monitorowania
realizacji zadań wdrożeniowych. - Powtórzenie badania 360° – interpretacja jakościowa oraz analiza statystyczna wyników badania.
- Spotkanie podsumowujące – analiza przebiegu nauki, własnego rozwoju, realizacji zadań wdrożeniowych, pomysły na dalsze usprawnienia wewnątrz działowe i między działowe.