SYSTEM
OKRESOWYCH
OCEN
PRACOWNIKÓW
HERITZ Sp z o.o.
Branża: artykuły biurowe
Potrzeby organizacji:
- Utrzymanie pozycji lidera na rynku, dzięki kompetentnej i zmotywowanej załodze, poprzez wprowadzenie systemu regulującego ocenę jakości pracy oraz ukierunkowanie rozwoju specjalistycznych kompetencji pracowników.
- Regularna identyfikacja luk kompetencyjnych oraz diagnoza potrzeb szkoleniowych pracowników.
- Przygotowanie planu szkoleń w oparciu o zdiagnozowane deficyty Oraz potrzeby rozwojowe firmy.
- Udzielanie informacji zwrotnej pracownikom w sposób systematyczny (raz w roku) i unormowany (według ustalonych reguł/kryteriów).
- Budowanie postawy zaangażowania wśród pracowników firmy.
Cele:
- Zbudowanie fundamentów, przygotowanie organizacji i zaprojektowanie Systemu Okresowych Ocen Pracowników (SOOP)
Podjęte działania:
- Spotkania z: kadrą zarządzającą, prezesem, dyrektorami pionów administracyjnych oraz osobami zarządzającymi produkcją administracją produkcji (3 x 3 h) – sformułowanie celów wdrożenia systemu ocen dla poszczególnych części struktury organizacyjnej.
- Wybór metody:
– narzędzie oceny bazujące na kompetencjach oraz wybranych obszarach do oceny;
– przyjęcie behawioralnych kryteriów oceny;
– wybór ocenianych kompetencji: otwartość na klienta (zewnętrznego i wewnętrznego), współpraca, profesjonalizm; wybór ocenianego obszaru: zaangażowanie. - Aktualizacja i uzupełnienie dokumentacji (zakresów obowiązków i kart kwalifikacji).
- Warsztaty z grupą projektową:
– spisanie podstawowych založeri procesu oceny; przygotowanie arkusza oceny; opracowanie schematu procesu oceny;
– wskazanie i opisanie konsekwencji płynących z oceny;
– opracowanie skali ocen. - Przeszkolenie 24 osób, przedstawicieli zarządu i kadry kierowniczej: PROWADZENIE OCEN OKRESOWYCH W OPARCIU O PRZYJĘTE ZAŁOŻENIA WYPRACOWANE DOKUMENTY (2 x 2 dni).
Efekty:
- Opracowanie założeń SOOP zgodnych z celami i specyfiką firmy.
- Przygotowanie narzędzi wspomagających ocenę pracowników.
- Przygotowanie kadry kierowniczej w zakresie prowadzenia ocen okresowych.