"AKADEMIA LIDERA"
Intersilesia McBride
Polska Sp. z o.o.
Branża: produkcyjna, produkcja
chemii gospodarczej
Potrzeby organizacji:
- Zmiana kultury zarządzania w firmie — od nakazowej do konsultacyjnej. Zwiększenie zaangażowania liderów (kierowników liniovvych), nadanie im uprawnień w zakresie decydowania na własnym obszarze. Pozyskanie pozytywnie nastawionych liderów do realizowanych w dziale produkcji zmian (w zakresie obiegu informacji, formy realizowanych spotkań a także zasad finansowania – systemów bonusowych).
Cele:
Zdobycie przez 35 menedżerów niższego szczebla (kierowników i brygadzistów) praktycznych umiejętności i wiedzy podnoszących efektywność w zakresie
- komunikacji (zarówno w zakresie jasnego przepływu informacji jak i stylu komunikowania się w firmie),
- zlecana zadań, delegowania odpowiedzialności, monitorowania realizacji zadań, egzekwowania ich efekt,
- auto motywowania (Wpływania na swoje nastawienie do pracy) jak i motywowania swoich podwładnych,
- rozwiązywania problemów (radzenia sobie i zapobiegania oporowi pracowników, konfliktom).
Chcesz dowiedzieć się więcej ?
Skontaktuj się z nami: 61 662 08 98
Podjęte działania:
- Badanie potrzeb realizowane w formie spotkań.
- cykl szkoleń dla 35 osób, wg grupach – 3 x 2 dni: EFEKTYWNA KOMUNIKACJA – KLUCZOWE NARZĘDZEI W BUDOWANIU AUTORYTETU W OCZACH WSPÓŁPRACOWNIKOW I PODWŁADNYCH, SKUTECZNE DELEGOWANIE EGZEKWOWANIE ZADAŃ, MOTYWOWANIE ZARZĄDZANIE KONFLIKTEM — 18 dni szkoleniowych. Pomiędzy 1 a 2 warsztatem Odbyło się spotkanie raportowe, którego celem było, z jednej strony – przedstawienie najważniejszych wniosków z realizacji szkoleń, z drugiej – doprecyzowanie lub skorygowanie zawartości merytorycznej planowanych działań warsztatowych. Na zakończenie projektu został opracowany zaprezentowany raport podsumowujący z rekomendacjami odnośnie tego, w jaki sposób warto wzmacniać efekty projektu oraz jak w dalszej perspektywie doskonalić umiejętności uczestników projektu.
- Wsparcie / monitorowanie procesu szkolenia:
– realizacja zadań wdrożeniowych polegających na wykorzystaniu w realiach zawodowych wiedzy i umiejętności trenowanych podczas warsztatów,
– regularny kontakt z bezpośrednim przełożonym uczestników (Dyrektor Produkcji otrzymywał informację o zawartości merytorycznej poszczególnych szkoleń oraz był osobą uprawnioną do monitoringu zadań wdrożeniowych),
– ocena efektywności szkoleń: ocena reakcji na trening (ankiety ewaluacyjne).
Efekty:
- 90% skuteczności w realizacji zadań wdrożeniowych.
- Zmiana stylu komunikowania się w organizacji (z agresywnego i lekceważącego w partnerski).
- Zmiana obiegu informacji w firmie (od jednokierunkowej do dwukierunkowej).
- Wprowadzenie kultury regularnego informowania pracowników o efektach realizowanych przez nich zadań (wdrożenie profesjonalnej informacji zwrotnej wzmacniającej i korygującej jako podstawowej techniki komunikowania się na linii: przełożony — podwładny).
- Usprawnienie współpracy pomiędzy działami w obszarze produkcji (korekta istniejących procedur, które wcześniej blokowały współpracę).
- Rozwój współpracy indywidualnej pomiędzy kierownikami różnych działów (uczestnictwo w warsztatach dało im możliwości spojrzenia na proces produkcyjny z perspektywy nie tylko swojego, ale również innych działów).
- Znaczna poprawa efektywności wewnętrznych spotkań (systematyczne spotkania ze zmianowymi: zlecanie i odbieranie zadań).
- Usamodzielnienie brygadzistów w zakresie podejmowania decyzji w swoim obszarze