„Bądź jak pochodnia,
czyli coachingowy
model zarządzania”
BNP Paribas Bank Polska S.A.
Branża: finansowa
Potrzeby organizacji:
- Powiązanie wypracowanego przez Bank standardu rozmów
menedżerskich z coachingowym stylem komunikowania
się z pracownikami. - Zwiększenie zaangażowania wśród menedżerów poszczególnych
szczebli zarządzania: dyrektor zarządzający, dyrektorzy
regionów, mikroregionów oraz oddziałów Banku. - Kształtowanie postaw i sposobu zarządzania wspierającego
tworzenie kultury organizacji, transfer wiedzy i budowanie
postawy zaangażowania oraz odpowiedzialności
za wyniki wśród pracowników. - Budowanie zespołów opartych
na zaufaniu.
Cele:
- Implementacja standardu rozmów z podwładnymi
– poznanie i stosowanie formularzy oceny realizacji bieżących
zadań przez podwładnych oraz arkuszy rozwojowych. - Nabycie przez menedżerów umiejętności rozmowy coachingowej
z podwładnymi z wykorzystaniem standardu
wprowadzanego w Banku. - Budowanie postawy sprzyjającej regularnemu stosowaniu
przez menedżerów nowych narzędzi zarządzania i coachingowego
stylu rozmowy z pracownikami. - Rozwijanie postawy odpowiedzialności i zaangażowania
pracowników oraz budowania autorytetu przełożonego
jako wspierającego, skoncentrowanego na ludziach szefa. - Wsparcie organizacji w procesie zmiany oraz wdrożenie
narzędzi i rozwiązań służących trwałości i skuteczności zainicjowanych
procesów.
Efekty:
- Nadanie ostatecznego kształtu standardom zaprojektowanym
przez Bank, w celu wdrażania coachingowej kultury zarządzania. - Wprowadzenie coachingowego stylu zarządzania. Budowanie świadomości i wiedzy na temat coachingu sprzedażowego i rozwojowego.
- Zwiększenie zaangażowania w tworzenie skutecznych narzędzi
do zarządzania i branie odpowiedzialności za ich stosowanie. - Zdobycie umiejętności stosowania wy standaryzowanych formularzy
zarządzania personelem oraz kompetencji w codziennym
stosowaniu coachingowego stylu zarządzania.
Podjęte działania:
ETAP I – Działania przedszkoleniowe
KONSULTACJE DOTYCZĄCE NARZĘDZI TWORZĄCYCH STANDARD.
1. Wstępna analiza narzędzi wypracowanych przez Bank.
2. Warsztat – spotkanie pracowników w celu analizy arkuszy pod kątem merytorycznym i funkcjonalnym.
DIAGNOZA POTRZEB.
3. Badanie potrzeb, oczekiwań uczestników szkolenia: rozmowy telefoniczne trenerów odpowiedzialnych
za merytorykę projektu z wybranymi uczestnikami szkolenia.
ORGANIZACJA SZKOLEŃ.
4. Ustalenie harmonogramu, agendy szkoleń, prezentacja materiałów szkoleniowych przedstawicielowi
odpowiedzialnemu za projekt z ramienia BNP Paribas Bank.
ETAP II – Działania rozwojowe
1. Zadanie przedszkoleniowe (pre-work) – zapoznanie się z arkuszami standardu rozmów menedżerskich.
2. Przeprowadzenie 2-dniowych szkoleń z zakresu uustalonej tematyki.
3. Zadanie wdrożeniowe (post-work).
4. Ewaluacja każdego z przeprowadzonych szkoleń (na podstawie arkusza oceny szkolenia).
5. Raport po realizacji każdego ze szkoleń.
ETAP III – Podsumowanie
1. Przygotowanie raportu poszkoleniowego oraz rekomendacji.
2. Spotkanie z osobami inicjującymi projekt ze strony Banku w celu omówienia przebiegu projektu, rezultatów
zapoczątkowanych procesów i dalszych działań wzmacniających zmianę w sposobie zarządzania.
ETAP IV – Follow-up
1. Warsztat 2-dniowy dla menedżerów zarządzających regionami sprzedaży.