SYSTEM MBO,
PODNIESIENIE
EFEKTYWNOŚCI
PRACY
Port Lotniczy
Branża: żegluga powietrzna

Potrzeby organizacji:

  • Podjęte inwestycje i prace modernizacyjne lotniska
    w związku z przygotowaniami Polski do Euro 2012.
  • Zaburzenie funkcjonalności i efektywności procesów zarządzania
    w wyniku:
       – zmian personalnych na kluczowych stanowiskach;
       – rozproszonej odpowiedzialności i samodzielności na stanowiskach
         kierowniczych;
      – spowolnienia decyzyjności i wdrożeń w wyniku konieczności
         konsultacji z Układem Zbiorowym Pracy (związkami zawodowymi i radą pracowniczą);
      – nieefektywnego systemu motywacyjnego i premiowego;
      – zdezaktualizowanych narzędzi Systemu Okresowych Ocen Pracowników (SOOP).

Cele:

  • Wdrożenie zarządzania przez cele – identyfikacja celów na
    wszystkich szczeblach kierowania.
  • Inwentaryzacja przebiegu procesów strategicznych, głównych
    i pomocniczych.
  • Zaprojektowanie i wdrożenie zmian w Systemie Okresowych
    Ocen Pracowników (SOOP).
  • Zaprojektowanie i wdrożenie premiowego systemu motywacyjnego.

Podjęte działania:

  • Ustalenie celu zmian w systemie ocen.
  • Powołanie grupy projektowej (wybrani kierownicy i przedstawiciele ZZ).
  • Konsultacje indywidualne/coaching dla dyrektorów.
  • Szkolenie: ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI.
  • Mapowanie procesów.
  • Konsultacje grupowe w zakresie: określenia zadań do realizacji, przebiegu procesów, wykonania wielowariantowych
    scenariuszy realizacji procesów, graficznej prezentacji mapy procesów.
  • KARTA OPISU STANOWISK – budowa matrycy obowiązków i odpowiedzialności.
  • Wypracowanie narzędzia – SYSTEM OKRESOWYCH OCEN PRACOWNICZYCH (arkusze, skale ocen).
  • Zaprezentowanie narzędzia Związkom Zawodowym.
  • Warsztaty: PRZYGOTOWANIE DO PROWADZENIA OCEN, DEFINIOWANIE ZADAŃ NA ROK 2011, PRZYJĘCIE BUDŻETU WRAZ Z MIERNIKAMI.
  • Wdrożenie usprawnień w procesach.
  • Konsultacje dla Dyrektorów i Kierowników: wdrożenie usprawnień w procesach.
  • Przygotowanie i przedstawienie MAPY POWIĄZAŃ PROCESÓW.
  • Przygotowanie i przedstawienie systemu motywacyjnego i premiowego.

Efekty:

  • Wdrożona mapa procesów.
  • Uporządkowane zakresy obowiązków na poszczególnych stanowiskach.
  • Wy standaryzowana dokumentacja i wdrożony SOOP.
  • System motywacyjny i premiowy powiązany z SOOP – usprawniający zarządzanie ZL.
  • Wypracowany i udostępniony wszystkim pracownikom dokument „Polityka Personalna”.
  • Usprawniona współpraca Zarządu, Dyrektorów, Kadry Kierowniczej z Układem Zbiorowym Pracy.
System okresowych ocen pracowników