LEKCJA STYLU
I KULTURY W
KOMUNIKACJI
PISEMNEJ W
FIRMIE
Branża: Lider rynku ubezpieczeń
komunikacyjnych
Potrzeby organizacji:
- Podniesienie kwalifikacji 60 pracowników w zakresie komunikacji pisemnej i elektronicznej.
- Stworzenie odpowiednich rozwiązań standaryzujących treściowo i kompozycyjnie pisma związane z branżą ubezpieczeniową.
Cele:
- Poprawienie zewnętrznego obiegu informacji – ograniczenie liczby pism z błędami w komunikacji między firmą a klientami.
- Pogłębienie wiedzy z poprawnej i logicznej kompozycji tekstów związanych z branżą ubezpieczeniową.
- Zdobycie umiejętności tworzenia tekstów opartych na kanonach stylu komunikatywnego.
- Zwiększenie wydajności pracy poprzez eliminację najczęstszych błędów w komunikacji pisemnej i elektronicznej.
- Poznanie i używanie zasad tworzenia pism dostosowanych do konkretnego odbiorcy.
- Zdobycie wiedzy z obsługi klienta w komunikacji elektronicznej – netykieta.
Efekty:
- Usprawnienie wymiany informacji między firmą a jej klientami.
- Podniesienie jakości komunikacji pisemnej i elektronicznej
w zakresie kompozycji, struktury oraz treści pism związanych z branżą ubezpieczeniową. - Przygotowanie podstaw: materiałów szkoleniowych, case studies, raportów – służących do wprowadzenia spójnego standardu obiegu informacji w wewnątrz i na zewnątrz firmy.
Podjęte działania:
- 4 spotkania trenera i handlowca Integra Consulting Poland z przedstawicielami klienta odpowiedzialnymi za komunikację pisemną i elektroniczną.
- Przygotowanie programu uwzględniającego specyficzne potrzeby organizacji.
- Analiza materiałów przesłanych przez klienta – wyszczególnienie najważniejszych błędów, stworzenie schematu szkolenia.
- Zbadanie potrzeb szkoleniowych poszczególnych pracowników (rozmowy telefoniczne) w celu przygotowania działań (ćwiczeń, warsztatów) sprofilowanych zgodnie z charakterem zadań i poziomem umiejętności uczestników.
- Podział pracowników na 3 grupy: początkującą, zaawansowaną i menedżerską.
- 10 dni szkolenia „LEKCJA STYLU I KULTURY W KOMUNIKACJI PISEMNEJ” obejmującego m.in. zagadnienia:
problemy związane z pisaniem tekstów, cechy dobrego stylu, kanony stylu komunikatywnego, kompozycja i struktura tekstu, struktura akapitów, gramatyka i ortografia języka polskiego (w zależności od stopnia zaawansowania). - 3 sprawdziany z poprawnego tworzenia i redagowania pism o tematyce ubezpieczeniowej.
- Krótkie rozmowy z uczestnikami szkolenia, podsumowujące zdobyte umiejętności oraz wprowadzające
przydatne wskazówki na przyszłość. - 3 spotkania raportowe określające metody usprawnienia komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej w organizacji.