Fundusze unijne Fundusze unijne
Integra Integra Integra Kliknij, aby przejsć dalej
Kliknij, aby przejsć dalej
  • Kontrast

Wdrożenie systemu 5S w obszarze usługowym

Integra - szkolenia
szkolenia
Integra - lean
lean
Integra - rekrutacje
rekrutacje

Wdrożenie systemu 5S w obszarze usługowym

Wdrożenie systemu 5S w obszarze usługowym

Poprawa przepływu komunikacji w firmie

Kategoria: Kategoria: projekty lean

Informacje ogólne

Zgłoszona potrzeba organizacji:

Cele projektu

Cele projektu

  • Poprawa przepływu komunikacji w firmie poprzez budowanie standardów i zarządzanie wizualne.
  • Lepsza organizacja biura, plików w systemach komputerowych oraz opracowanie lepszych standardów pracy.
  • Wdrożenie programów poprawy jakości i efektywności pracy.
  • Ujawnienie, otwarte komunikowanie i rozwiązywanie pojawiających się problemów.
  • Kreowanie postawy odpowiedzialności i zaangażowania w firmę poprzez włączenie pracowników w projekt budowania kultury ciągłego doskonalenia.

Przebieg projektu

 

  1. I ETAP: Przygotowanie do realizacji projektu 5S
     
    • Audyt kultury organizacyjnej i procesów wewnętrznych metodą grup fokusowych i wywiadów indywidualnych.
    • Sprecyzowanie celów zmian i sesja potrzeb organizacyjnych z kadrą zarządzającą.
    • Stworzenie harmonogramu działań projektowych i powołanie zespołów projektowych.
    • Komunikacja i promocja projektu w firmie (artykuły, plakaty, gadżety).
  2. II ETAP: Praktyczne działania wdrożeniowe

    • Wdrożenie 5S – DZIAŁ REKRUTACJI
    • Wdrożenie 5S – DZIAŁ SPRZEDAžY I MARKETINGU
    • Wdrożenie 5S – DZIAŁ FINANSÓW I KSIĘGOWOŚCI
    • Wdrożenie 5S – DZIAŁ ADMINISTRACYJNO – BIUROWY
    • Wdrożenie 5S – MAGAZYNY
    • Wdrożenie 5S – KUCHNIA
    • Wdrożenie 5S – OBSZARY WSPÓLNE (MEETING POINT, BIBLIOTEKA, POMIESZCZENIA FOKUSOWE)
  3. III ETAP: Podsumowanie

    • Szkolenia wdrożeniowe dla pracowników różnych szczebli i działów wprowadzające do funkcjonowania organizacji wg nowych zasad i standardów.
    • Pomiar efektywności działań – wdrożenie systemu audytów.
    • Stworzenie programu ciągłego doskonalenia – KAIZEN.
Efekty

Efekty

  • Redukcja czasu przetwarzania dokumentacji o 50%.
  • Skrócenie czasów obsługi klienta zewnętrznego i wewnętrznego o 30%.
  • Wzrost efektywności pracy działów o 30%.
  • Eliminacja zbędnych przedmiotów, zwolnienie powierzchni o 40%.
  • Redukcja zapasów o 30%.
  • Redukcja budżetu administracyjnego o 15%.
  • Poprawa ergonomii, jakości i bezpieczeństwa pracy o 40%.
  • Ustabilizowanie tempa pracy dzięki ograniczeniu zakłóceń i wdrożeniu standardów.
  • Wzrost zaangażowania pracowników poprzez wdrożenie systemu ciągłego doskonalenia i rozwiązywania problemów.

Zobacz inne Case study

Ogólnokrajowy bank

Ogólnokrajowy bank

Szkolenie Program rozwojowy „Kompetencje przyszłości” Kategoria: projekty szkoleniowe
Czytaj
ZT „Kruszwica” S.A.

ZT „Kruszwica” S.A.

Szkolenie SZKOŁA PRAKTYCZNEGO ZARZĄDZANIA -in plus Kategoria: projekty szkoleniowe
Czytaj
WIKA Polska Sp. z o. o. sp. k.

WIKA Polska Sp. z o. o. sp. k.

Szkolenie ROZWÓJ KOMPETENCJI STRATEGICZNYCH I FUNKCJONALNYCH Kategoria: projekty szkoleniowe
Czytaj