Komunikacja menedżerska
Głównym celem szkolenia „komunikacja menedżerska” jest usystematyzowanie wiedzy z zakresu komunikacji, poznanie prawidłowości i zasad skutecznego porozumiewania się oraz uświadomienie sobie własnych mocnych i słabych stron w tym obszarze. To, do czego dążymy, to poprawa umiejętności radzenia sobie w różnych trudnych sytuacjach kontaktu z ludźmi w pracy.
Podczas tego szkolenia proponujemy trening komunikacji asertywnej, która pomaga zachować dobre relacje ze współpracownikami oraz zwiększa szansę na wzajemne zrozumienie, a tym samym wpływa na poprawę efektywności działania.
Korzyści dla uczestników szkolenia z komunikacji menedżerskiej:
- Poznanie zasad i warunków skutecznej komunikacji.
- Uświadomienie sobie własnych mocnych i słabych stron w komunikacji.
- Trening asertywnego stylu komunikacji, pozwalającego dochodzić do porozumienia z osobami, które są agresywne czy lekceważące.
- Rozpoznawanie przyczyn nieporozumień.
- Poznanie narzędzi i technik komunikacyjnych zapobiegających występowaniu nieporozumień i konfliktów.
Komunikacja to zarówno przekazywanie informacji i koncepcji, jak i rozumienie ich znaczenia. To przekonywanie i inspirowanie, zlecanie zadań i ich egzekwowanie. Doskonała komunikacja – czyli taka, kiedy odbiorca informacji od razu rozumie dokładnie tak samo intencję i znaczenie słów, jak rozumie je nadawca – w praktyce prawie nie istnieje. Dlatego najczęściej wymienianym źródłem konfliktów w organizacjach (i nie tylko) jest słaba komunikacja. Aby zatem zapobiegać trudnym sytuacjom, a w konsekwencji niskiej efektywności działania, zarówno nadawca, jak i odbiorca mają do dyspozycji szereg narzędzi komunikacyjnych ułatwiających im porozumienie się.
Efektywna komunikacja menedżerska
Aktywność menedżerów na wszystkich poziomach zarządzania składa się w większości z procesów komunikowania się w różnych formach i układach organizacyjnych i społecznych. Umożliwiają one przebieg chociażby takich procesów, jak: rozpowszechnianie informacji, integracja między pracownikami, ocena pracownika, koordynacja działań, zarządzanie zadaniami, motywowanie i dyscyplinowanie pracowników, rozwiązywanie problemów, podejmowanie decyzji czy zarządzanie konfliktami. Dopiero poznanie i stopniowe wdrażanie zasad efektywnej komunikacji, szczególnie bieżącego feedbacku – wzmacniającego dobre praktyki i korygującego złe, przekłada się wprost na zwiększenie efektywności pracy czy budowanie skoncentrowanych na wspólnym celu zespołów.