Komunikacja podczas zmian
Celem strategicznym szkolenia jest kształtowanie postawy proaktywnej względem zmian.
Cele szczegółowe:
- zdobycie wiedzy z zakresu zarządzania zmianą (poznanie dynamiki zmiany i modelu procesu zmiany, czynników wpływających na sukces we wprowadzaniu zmiany, reakcji na zmianę i sposobów pracy z obawami przed zmianą oraz sposobów wprowadzania zmian);
- wzrost świadomości dotyczącej roli zmiany w organizacji – skutków efektywnego bądź nie – wprowadzania zmian oraz zrozumienie czynników mających wpływ na jej efektywność;
- rozwój umiejętności dotyczących zarządzania zmianą, w tym budowania postawy proaktywnej wobec zmian;
- wzrost umiejętności zarządzania zespołem w kontekście zmiany.
Po zakończeniu warsztatów uczestnicy będą potrafili:
- dostrzegać i rozumieć potrzebę zmian w organizacji i korzyści z nich wynikające;
- rozpoznawać czynniki wymuszające zmiany i model procesu zmiany K. Lewina;
- rozpoznawać i modelować w pracy z zespołem czynniki wpływające na efekt wprowadzanych zmian wg modelu R. Beckharda;
- umiejętnie komunikować zmianę wg poznanych modeli – zgodnie z koncepcją wprowadzania zmiany K. Blancharda;
- indywidualnie motywować pracowników do zmian zgodnie z ich wewnętrznymi potrzebami, zasobami oraz poziomem rozwoju w zakresie adekwatnych do zmian kompetencji, formułować zadania i/lub cele rozwojowe wspierające proces zmiany;
- rozpoznawać reakcję na zmianę i pracować z obiekcjami, jednocześnie budując postawę proaktywną wśród innych członków zespołu;
- świadomie podejmować role ambasadorów zmian w organizacji.
To, że zmiany następują, nie jest niczym nowym. W ostatnich latach tempo, złożoność i skala prowadzonych przez firmy zmian znacznie się zwiększyły a rynek oczekuje od przedsiębiorstw i ich pracowników szybszego dostosowania się i aktywnego włączenia w nurt zachodzących przemian. Podczas szkolenia pokazujemy, jak najlepiej zaakceptować konieczność zmian i zacząć postrzegać je jako szanse, a nie zagrożenia. Kładziemy nacisk na dbałość o tzw. ludzki aspekt zmian, między innymi właściwą komunikację i przywództwo, nie zapominając przy tym o twardych aspektach wdrażania zmian.
Zobacz również nasze szkolenie Body Mind Training.