Radzenie sobie z zastrzeżeniami i uwagami klienta wymaga zachowania zimnej krwi i panowania nad swoimi emocjami. Niestety bywa, że przyjmujemy wrogą postawę i dajemy ponieść się zachowaniom mało skutecznym. Cena tego jest bardzo wysoka. Może to być utrata zamówienia, a w dalszej perspektywie także kontraktu z klientem. Zamiast robić uniki, warto dokonać świadomego wyboru swojej reakcji. Umiejętne wyjaśnienie wątpliwości klienta i zmierzenia się z jego ewentualnymi obiekcjami może pomóc zyskać w jego oczach na wiarygodności. Pamiętajmy o tym, że to kwestia kluczowe, jeśli chcemy budować długotrwałe relacje biznesowe .
O tym, jak przygotować się do rozmowy z potencjalnymi klientami, żeby budować z nimi długotrwałe relacje opowiada Krzysztof Sójka, menedżer projektów w INTEGRA Consulting – szkolenia i doradztwo.
Z artykułu dowiesz się na czym polega metoda CZK i w jaki sposób pomoże ci ona w opracowaniu argumentacji w oparciu o cechy, zalety i korzyści związane z twoją usługą lub produktem. Dalsza jego część tłumaczy, dlaczego zarówno zbytnie ograniczenie wyboru, jak i za duży wachlarz dostępnych opcji, może skutkować rezygnacją bądź tzw. decyzyjnym zamieszaniem, czyli problemem z podjęciem decyzji. Na końcu przypominamy jeden z istotnych aspektów budowania relacji biznesowych i skutecznej sprzedaży.
Cały materiał do przeczytania na portalu manager24.pl
Zainteresował cię temat? Sprawdź nasze szkolenia dla działów sprzedaży i obsługi klienta.