NVC – jako efektywna komunikacja i dochodzenie do porozumienia

Szkolenia NVC

Metoda Nonviolent Communication (NVC – Porozumienie Bez Przemocy) stanowi proste oraz wyjątkowo skuteczne i praktyczne narzędzie udoskonalania umiejętności komunikacyjnych.

NVC pozwala docierać do źródeł konfliktów i nieporozumień w relacjach międzyludzkich, oferując szereg narzędzi mówiących „JAK” komunikować się z innymi w przejrzysty sposób, dążąc do wzajemnego zrozumienia, szczerego kontaktu i głębokiej współpracy.

Głównym celem szkolenia jest rozwinięcie umiejętności komunikacyjnych (struktur językowych) zwiększających szanse na dochodzenie do porozumienia.

Szkolenie adresowane jest do osób, które mają dość wysokie umiejętności komunikacyjne, ale chciałyby je nadal doskonalić i wejść na „wyższy” poziom komunikacyjny. Szczególnie polecane tym osobom, które mają kłopot w sytuacjach konfliktowych i podchodzą do nich bardzo emocjonalnie. Dla wszystkich, dla których relacje w pracy są ważne i chciałyby umieć o nie dbać.

POROZUMIENIE BEZ PRZEMOCY  (NVC Nonviolent Communication) to praktyczny sposób komunikowania się, który ma na celu lepsze zrozumienie siebie oraz innych. Dzięki takiemu sposobowi komunikacji możliwe jest budowanie porozumienia, nawet w trudnych sytuacjach.

Marshall Rosenberg, twórca Nonviolent Communication (NVC) określił kilka czynników, które najczęściej utrudniają porozumienie:

  • ocenianie drugiej osoby
  • wyrażanie ocen 
  • opowiadanie sobie legend na temat intencji innych 
  • porównywanie do siebie, do innych, do wzorców 
  • narzucanie sposobów zrobienia czegoś (strategii) 
  • przedstawianie żądań
  • udzielanie rad
  • wyręczanie drugiej osoby w jej obowiązkach
  • litowanie się 

Jak bardzo potrzebne jest nam wzajemne zrozumienie przekonujemy się wtedy, gdy pomimo dobrych intencji, rozmowa potoczyła się inaczej niż tego chcieliśmy. NVC to sposób budowania porozumienia z szacunkiem do siebie i rozmówcy, niezależnie, czy jest nim kolega z pracy, przełożony czy bliska osoba. Gdy wracamy do domu po pracy, nadal jesteśmy tymi samymi ludźmi. Porozumienie, to coś więcej niż rozmowa i zaawansowane techniki komunikacji. To sposób spostrzegania, myślenia, odczuwania i zachowania, w tym wyrażania potrzeb czy próśb. NVC to również sposób na rozmowę każdego dnia.

Pomaga w rozumieniu siebie, gdy zadajemy sobie między innymi takie pytania

  • Dlaczego nie powiedziałem tego wprost, tak jak chciałem, czułem i myślałem? 
  • Z jakiego powodu moje zachowanie jest odbierane jako nacisk czy krytyka… przecież staram się pomóc?
  • Jak opowiedzieć innym o tym, co jest dla mnie ważne albo o tym, co mnie denerwuje, aby przyjęli to ze zrozumieniem?
  • Dlaczego inni mnie nie rozumieją, nie szanują tego, co jest dla mnie tak ważne? 
  • Jaka potrzeba innych stoi za zachowaniem, którego nie akceptuję? 
  • W jaki sposób szukać rozwiązania, które jest odpowiedzią na moje i innych potrzeby?
  • Jak się porozumieć w tych niełatwych czasach, gdzie każdy chce być indywidualnie traktowany? 
  • W jaki sposób rozmawiać z innymi o zmianach, które choć nie zawsze wygodne, są konieczne? 

Uczestnicząc w warsztacie z NVC:

  • Dowiesz się, w jaki sposób w czterech krokach można budować porozumienie z ludźmi. 
  • Otrzymasz wskazówki: co robić na każdym z etapów budowania porozumienia.
  • Doświadczysz wyjątkowego sposobu rozmowy prowadzonej zgodnie z NVC. 
  • Sprawdzisz, czy budowanie porozumienia, to coś więcej niż techniki komunikacji. 
  • Przyjrzysz się temu, co powoduje, że ludzie chcą ze sobą rozmawiać i współpracować. 
  • Doświadczysz tego, co jest w rozmowie najważniejsze dla Ciebie i rozmówcy. 
  • Będziesz miał okazję do tego, aby przygotować się do rozmowy, która może „posprzątać bałagan” w relacji. 
  • Dowiesz się, jak rozmawiać o sprawach trudnych, np. niełatwych i nieuniknionych zmianach. 
  • Zwiększysz szansę na to, by otrzymywać w kontakcie z innymi dokładnie to, czego potrzebujesz

Ponad 100 000 przeszkolonych uczestników

5.75 / 6 ocena naszej pracy

Ponad 19 000 zrealizowanych dni szkoleniowych

55 osób pracujących na wspólny sukces

Ponad 8000 uczestników szkoleń każdego roku

25 lat doświadczenia

Ponad 2200 dni szkoleniowych każdego roku

Blisko 500 zadowolonych klientów

Amica
Hochland
Ikonka DPD
Kompania Piwowarska
yes
wika
vox