Coaching w konwencji Mind Body Bridging

Goniąc za kolejnymi celami nasza głowa „pełna różnych spraw” zaczyna działać jak balon, który co jakiś czas odrywa nas od rzeczywistości. Pierwsze symptomy tego „balonowania” to:

  • kłopoty z koncentracją,
  • brak kontroli własnego czasu,
  • brak odczuwania głodu lub sytości, 
  • chroniczne uczucie napięcia i stresu,
  • popełnianie „głupich” błędów
  • spożywanie posiłków w tempie „naddźwiękowym” etc.

… a gdy nawyk życia w „przeciągu myśli i spraw” utrwali się już dość mocno to zaczynają pojawiać się kolejne negatywne zjawiska pogarszające osobistą efektywność oraz utrudniające, życie innym ludziom np.:

  • mało istotne detale wyprowadzające nas z równowagi,
  • zbyt szybko i silnie reagujemy negatywnymi emocjami na innych ludzi, powodując konflikty i zrażając ich do siebie.
  • sen, czas wolny lub urlop – nie dają należytego odpoczynku
  • zbyt często nie trafnie oceniamy możliwości swojego działania (rezygnujemy z ważnych dla siebie celów lub „porywamy się z motyką na słońce”)
  • podejmowane przez nas wysiłki nie przynoszą oczekiwanych rezultatów.

W XXI wieku większość z nas doświadczyła prawie każdego z tych objawów, ale nie zdajemy sobie sprawy, że jest to skutek utrzymywania się stanu niepokoju w zakamarkach naszego mózgu. Ten tlący się niepokój wzmocniony przez  stresujące sytuacje  doprowadza  do „zerwania więzi” pomiędzy ciałem i umysłem. Dr. Stanley Block – stworzył bardzo innowacyjny, opierający się na badaniach nad mózgiem model ponownego „łączenia” ciała z umysłem (Mind-Body-Bridging) i opisał go w znanej na polskim rynku książce – „Powrót do zmysłów”.

Program ten realizowany jest w formie indywidualnych lub grupowych (do 6 osób)  6 spotkań trwających od 1 do 2,5 godziny (czyli w sumie od 6 do 14 godzin) i wykonywania poznanych ćwiczeń samodzielnie w ciągu 6 tygodni.

Coaching MBB wykorzystuje takie metody jak: autoebserwacje, mapy myśli, mikro medytacje, śledzenie wrażeń cielesnych, autoinstrukcje. Metoda jest całkiem bezpieczna bo nie wymaga „wywnętrzania się”, rozdrapywania ran, cofania się do dzieciństwa, czy też uginania się przed nawałnicą pytań.

Po spotkaniu uczestnik realizuje zadania wdrożeniowe, które wymagają skupienia przez 20-30 minut dziennie i notuje własne postępy etc. Kolejne spotkanie rozpoczyna się od podsumowania wniosków po tygodniu ćwiczeń.

W rezultacie po 42 dniach kształtowania zdrowych mentalnych nawyków, zaczynamy doświadczać takich rezultatów jak:

  1. Poprawa koncentracji uwagi.
  2. Zachowanie stanu wyluzowania pomimo piętrzących się trudności.
  3. Opanowanie negatywnych myśli i emocji, gdy stoimy przed trudnymi zadaniami.
  4. Redukcja poziomu stresu.
  5. Zwiększenie dystansu do samego siebie.
  6. Poprawa kontaktu z samym sobą.
  7. Lepsze zarządzanie swoim czasem.
  8. Wyraźniejsze dostrzeganie własnych priorytetów każdego dnia.
  9. Wzmocnienie samodyscypliny i konsekwencji.
  10. Zwiększenie poczucia własnej wartości i spójności wewnętrznej.

Coaching MBB jest adresowany dla wszystkich tych, którzy posiadają już podstawowe umiejętności komunikacyjne, menedżerskie i liderskie dzięki uczestniczeniu w projektach szkoleniowych i coachingowych. Jest też dla wszystkich tych, którzy potrzebują zaawansowanych narzędzi rozwojowych i próbują samodzielnie rozwijać się poprzez czytanie, autorefleksję, wymianę doświadczeń z innymi.

Uwaga !

Dla uzyskania powyższych rezultatów konieczne jest:

  • Sprawdzenie swojej dostępności we wskazanych terminach w ciągu 1,5 miesiąca.
  • Uczestniczenie w wszystkich 6 spotkaniach.
  • Realizacja zadań wdrożeniowych 20-30 minut dziennie
  • Motywacja do pracy nad sobą 

Ponad 100 000 przeszkolonych uczestników

5.75 / 6 ocena naszej pracy

Ponad 19 000 zrealizowanych dni szkoleniowych

55 osób pracujących na wspólny sukces

Ponad 8000 uczestników szkoleń każdego roku

19 lat doświadczenia

Ponad 2200 dni szkoleniowych każdego roku

Blisko 500 zadowolonych klientów