Behavior change
Uważasz, że w firmie produkcyjnej wypadki wpisane są w firmową rzeczywistość? Pracujesz w organizacji wdrażającej skomplikowane procedury safety, które jednak nie przynoszą większych rezultatów?
Wiemy, jak przekonać pracowników, by czuli, że w BHP chodzi o ich życie i by czuli, że bezpieczeństwo w firmie to także ich odpowiedzialność! Projekt BEHAVIOR CHANGE pozwala wykształcić postawę nastawioną na świadome reagowanie na sprawy bezpieczeństwa.
Dlaczego warto wybrać nasz program?
- Absolutna innowacja, zakłada systemowe podejście do spraw bezpieczeństwa, nie tylko poprzez nacisk, ale wewnętrzną motywację do zmiany postaw u szeregowych pracowników.
- Kompleksowość: obejmuje całą organizację, a nie tylko wąskie grono specjalistów BHP.
- Nie przewracamy zasad BHP do góry nogami, szanujemy wewnętrzne procedury a dotychczasowych specjalistów BHP zapraszamy do współpracy, nobilitujemy ich jako wewnętrznych ekspertów wyjaśniających wewnętrzne problemy z zakresu bezpieczeństwa.
- Ożywione BHP jako obszar o ludzkim wymiarze twarzy.
- Spotykamy się na warsztatach, ale też wspieramy ludzi w miejscach pracy!
- Połączenie dwóch eksperckich doświadczeń: umiejętności oddziaływania na ludzi i reagowania z ekspercką wiedzą o BHP.
Gdzie warto przeprowadzić BEHAVIOR CHANGE?
- W firmach produkcyjnych, kurierskich, logistycznych, magazynowych, sieciach handlowych
- W firmach, które mają wdrożone elementy BHP w miejscach pracy.
- W firmach, które mają zaawansowane procesy i procedury związane z wdrażaniem zasad BHP, dla których oddolna zmiana postaw u pracowników nie jest jeszcze procesem uwewnętrznionym.
- W firmach, w których pracownicy nie mają nawyku traktowania bezpieczeństwa jako sprawy naturalnej, powszechnej i o nadrzędnej wartości.
- Wśród pracowników firm produkcyjnych, dla ich szefów i klientów (np. dostawcy realizujący usługi na terenie zakładu).
Co zyskuje firma?
- Zmniejszenie liczby zachowań niebezpiecznych.
- Zwiększenie wiary, zaangażowania, odpowiedzialności i kreatywności NAWIGATORÓW projektu w działania wspierające politykę bezpieczeństwa w zakładzie.
- Zbudowanie dobrego wizerunku NAWIGATORA: dobre relacje z pracownikami, duże zasoby informacji, częste informacje zwrotne bez zakłóceń w bieżącej pracy na produkcji.
- Otwartą postawę pracowników na przyjmowanie informacji zwrotnych nt. własnej pracy i przestrzegania zasad bezpieczeństwa.
- Poprawę komunikacji oraz poczucie wpływu na zmiany zachodzące w zakładzie.
- Zaangażowanie pozostałych pracowników w realizację celów firmy związanych z bezpieczeństwem.
- Wypracowane oddolnie i zgłaszane konkretne rozwiązania zwiększające bezpieczeństwo.