Optymalizacja i rozumienie najważniejszych procesów w firmie
Głównym celem szkolenia jest kształtowanie świadomości biznesowej w kontekście radzenia sobie z niepewnością, decyzyjnością, ustalaniem priorytetów dla zadań, które łączą aspekty społeczne i ekonomiczne. Drugim celem jest kształtowanie umiejętności przewidywania różnych wariantów działań, zmienności sytuacji w szerszej perspektywie czasowej oraz zdolności do szybkiej adaptacji i modyfikacji działań/procesów z wykorzystaniem posiadanej wiedzy i kompetencji specjalistycznych.
Ze względu na specyfikę warsztatu i jego przebieg oraz wieloaspektowość procesu biznesowego warsztat jest prowadzony w parze trenerskiej.
Korzyści dla uczestnika:
- Większa adaptacja do zmian, z uwagi na rozwój myślenia strategicznego i wieloczynnikowego w kontekście celów biznesowych.
- Uświadomienie sobie funkcji procesów grupowych (aspekt ludzki) i biznesowych (aspekt finansowy i rozwojowy) w codziennej pracy i polepszenie własnej efektywności.
- Polepszenie współpracy w zadaniach „na stykach procesów” pomiędzy działami.
- Bardziej celowe i efektywne planowanie działań w kontekście celu zespołowego i firmowego.
- Polepszenia jakości komunikacji i współpracy poprzez formowanie postaw partnerskich, niwelowanie wewnętrznej konkurencji – „silosowości” w organizacji.
Współczesne przedsiębiorstwa funkcjonują w sytuacji permanentnej zmiany. Zwiększa to konieczność interdyscyplinarnej pracy i samodzielności ekspertów. Potrzeba zatem zdolności kształtowania myślenia strategicznego, oceny parametrów i wskaźników opisujących strategie oraz przede wszystkim kwestii uświadomienia własnych i zespołowych zasobów a także umiejętność efektywnego ich zastosowania. Warsztat jest skierowany przede wszystkim do ekspertów, którzy, chcą poznać zasady funkcjonowania biznesu (procesu biznesowego), w oparciu o konkretne wskaźniki.