Out the box thinking – warsztaty kreatywności i myślenia innowacyjnego

Głównym celem warsztatów kreatywności jest zrozumienie mechanizmów kreatywności oraz poznanie i przećwiczenie metod
i technik myślenia lateralnego
. Warsztat pozwala rozwinąć kompetencje osobiste takie jak: kreatywność, innowacyjność, elastyczność myślenia i otwartość na zmiany. Uczy także w jaki sposób diagnozować i rozwiązywać problemy – umiejętność ta bez wątpienia przyda się każdemu menadżerowi. Dlaczego?

Warsztaty kreatywnego myślenia – dlaczego warto?

Współczesny świat stawia nam wiele wyzwań, także biznesowych. Umiejętność dostosowywania się do dynamicznie zmieniającej się sytuacji przychodzi łatwiej osobom, które poznały techniki kreatywnego myślenia. Nasze warsztaty z kreatywności pobudzają do nieszablonowego myślenia, uczą praktycznych narzędzi, które pomagają generować nowe, wartościowe pomysły. Ponadto, warsztaty z technik kreatywnego myślenia uczą poznawać własne źródła kreatywności, otwartości na zmiany i motywują do odważnego tworzenia swoich pomysłów z nowymi rozwiązaniami. Ważnym efektem naszych warsztatów kreatywnego myślenia jest wzrost satysfakcji z wykonywanej pracy. Uczestnicy warsztatów z kreatywności dostrzegają w codziennych zadaniach zupełnie świeże perspektywy.

Podstawowa wiedza, umiejętności narzędzia zdobywane podczas warsztatów kreatywności:

  • Rozluźnienie, otwarcie umysłu i twórcza inspiracja przed zadaniami czekającymi w projekcie.
  • Trening wybranych technik kreatywnych na roboczych tematach i projektach.
  • Ćwiczenie sposobów obrony pomysłów przed krytyką.
  • Ćwiczenie sposobów dochodzenia do porozumienia w trakcie przedstawiania swoich pomysłów.
  • Poznanie twórczych technik definiowania problemów.
  • Ćwiczenie kreatywnego generowania pomysłów rozwiązania problemów indywidualnie i grupowo.
  • Zdobycie umiejętności moderowania pracy grupy w definiowaniu problemów i znajdywaniu rozwiązania.
  • Poznanie zasad oceny kreatywnych pomysłów.
  • Posługiwanie się narzędziami i technikami myślenia lateralnego.

Jak pobudzić kreatywne myślenie?

Warsztaty kreatywności Interga Consulting Poland mają praktyczny charakter. W czasie ich przebiegu uczestnicy wymieniają się doświadczeniami, wiedzą, mają także opiekę doświadczonych trenerów, którzy od lat zgłębiają temat technik i metod kreatywnego myślenia, stale aktualizują swoją wiedzę, szukając odpowiedzi na pytanie, jak pobudzić kreatywne myślenie?

Dla wielu z nas kreatywne myślenie przychodzi z łatwością. Tam, gdzie inni widzą jedno, szablonowe rozwiązanie, oni dostrzegają szereg alternatywnych.  Osoby, które twierdzą, że kreatywne myślenie nie jest w zasięgu ich kompetencji, są w błędzie. Okazuje się, że to umiejętność, którą można rozwijać, potencjał kreatywny ludzkiego mózgu jest prawie nieograniczony. Jak pobudzić kreatywne myślenie?

Istnieje szereg blokujących kreatywne myślenie czynników. Brak elastyczności, myślenie schematyczne, brak pozwolenia sobie na popełnianie błędów i skupienie się wyłącznie na sferze faktów, bez fantazjowania, marzeń. Kto jest przeciwieństwem takiej postawy? Oczywiście dzieci! Jednym z kluczowych aspektów tego, jak pobudzić kreatywne myślenie, jest powrót do tej dziecięcej natury – nieskrępowanej schematami i logicznymi zasadami, chętnej do eksperymentowania.

Ważnymi elementami warsztatów z kreatywności są także: skonfrontowanie się z przekonaniem na temat swojego potencjału intelektualnego, uświadomienie mentalnych automatyzmów, intelektualnych nawyków, ale także stłumienie podcinającego skrzydła głosu wewnętrznego krytyka. Podczas warsztatów kreatywnego myślenia udowadniamy, że kreatywność jest w nas, trzeba ją tylko pobudzić za pomocą odpowiednich technik kreatywnego myślenia. 


Ponad 100 000 przeszkolonych uczestników

5.75 / 6 ocena naszej pracy

Ponad 19 000 zrealizowanych dni szkoleniowych

55 osób pracujących na wspólny sukces

Ponad 8000 uczestników szkoleń każdego roku

25 lat doświadczenia

Ponad 2200 dni szkoleniowych każdego roku

Blisko 500 zadowolonych klientów

Amica
Hochland
Ikonka DPD
Kompania Piwowarska
yes
wika
vox