Tryb szkolenia: forma stacjonarna
Kategoria: projekty szkoleniowe
Firma handlowa, będąca częścią dużej struktury korporacyjnej korzystała z bieżącej oceny pracowników. Ocena była podstawą naliczania tzw. premii uznaniowej. Kadra kierownicza zauważyła niepokojącą tendencję w myśleniu i zachowaniu pracowników, którzy wychodzili z założenia, że premia jest stałym elementem wynagrodzenia – w zasadzie niezależnym od wyników i efektów ich pracy. Zarządowi firmy zależało na radykalnej zmianie tego przekonania. Dodatkowo postawiono na wzmocnienie postawy odpowiedzialności i zaangażowania w pracę na każdym stanowisku w firmie.
Zaprojektowanie i wdrożenie Systemu Okresowych Ocen Pracowników w powiązaniu z systemem premiowania.
Ustalenie celów wdrożenia systemu ocen:
– zwiększenie efektywności i jakości pracy poszczególnych pracowników oraz całych zespołów,
– wzmocnienie motywacji pracowników do uzyskiwania coraz lepszych wyników,
– wzmocnienie właściwego wykorzystania potencjału kadrowego, określania potrzeb szkoleniowych i tworzenia rezerwy kadrowej,
– kształtowanie właściwych postaw pracowniczych,
– zaspokajanie odczuwanej przez pracowników potrzeby oceny ich pracy (potrzeby uznania, osiągnięć),
– wynagradzanie pracowników adekwatnie do ich osiągnięć (wyników pracy)