Fundusze unijne Fundusze unijne
Integra Integra Integra Kliknij, aby przejsć dalej
Kliknij, aby przejsć dalej
  • Kontrast

Proces rekrutacji pracowników

Udostępnij artykuł

Proces rekrutacji pracowników

Każdy pracodawca chciałby posiadać w swoim zespole najlepszych ludzi, jednak nie jest to takie proste. Znalezienie odpowiedniego kandydata, który spełni nasze oczekiwania, analiza jego kompetencji, czy też sam proces rekrutacji często pochłaniają sporą część naszej codziennej pracy i energii.

Choć wydawać by się mogło, że wystarczy dobre ogłoszenie, to w rzeczywistości dochodzi do tego szczegółowa weryfikacja wielu aplikacji, setki listów motywacyjnych do przeczytania, dogłębna analiza kompetencji oraz oczekiwań zarówno pracodawcy względem potencjalnego pracownika, jak i vice versa. Nagle okazuje się, że musimy poświęcić sporo czasu, zanim ostatecznie podejmiemy decyzję o wyborze odpowiedniego kandydata. Złożoność procesu rekrutacji pracowników sprawia, że obecnie firmy decydują się na outsourcing i przekazują cały proces lub jego część na ręce firmy zewnętrznej.

Agencje HR oraz firmy zajmujące się pozyskiwaniem pracowników niejednokrotnie towarzyszą w procesie pozyskania odpowiednich kandydatów, biorąc na siebie pierwsze etapy związane z poszukiwaniem i selekcją kandydatów. Zadanie to nie jest łatwe. Obecnie proces ten nie tylko polega na wytypowaniu osób, które najlepiej pasują do kryteriów i wymagań pracodawcy, ale również na budowaniu opinii o danej marce. Firma zewnętrzna zbiera bowiem informacje o tym, jak przedsiębiorstwo jest postrzegana przez kandydatów, jakie są ich oczekiwania dotyczące wynagrodzenia i innych aspektów. Co więcej, odpowiada ona również za wizerunek firmy podczas właściwego etapu rekrutacji.

Proces rekrutacji to dzisiaj nie tylko poszukiwania odpowiedniej osoby spełniającej kryteria pracodawcy, ale również działania związane z employer brandingiem. Działania te mają na celu stworzenie wizerunku firmy jako atrakcyjnego i rzetelnego pracodawcy. Jest to między innymi przygotowanie efektywnego i trafiającego do grupy docelowej ogłoszenia rekrutacyjnego. Wszelkie oczekiwania powinny zostać dokładnie sprecyzowane przed jego publikacją. W przeciwnym razie, dokonanie trafnego wyboru może okazać się niezwykle trudne. Bardzo ważne jest także szczegółowe dopracowanie strategii każdego etapu rekrutacji. Warto pamiętać, że w dzisiejszych czasach wizerunek naszej firmy buduje cały otoczenie, z którym się stykamy. Opinia kandydatów na temat samego procesu może mieć kluczowe znaczenie w kontakcie z naszą marką. Z raportu „Candidate Experience” 2014 jasno wynika, że aż 57% kandydatów uważa, że firmy nie dbają o relacje z osobami, które starają się o pracę. Co gorsza, aż 46% kandydatów niezadowolonych z procesu rekrutacji i w efekcie nie kupuje lub rezygnuje z kupna produktów firmy.

Kandydaci, których spotykamy na różnych etapach przeprowadzanego procesu, mogą być przyszłymi klientami lub konsumentami naszych usług. Warto zatem pracować nad swoim wizerunkiem i jakością obsługi procesu rekrutacji.

Pozdrawiamy, Integra-consulting.pl.