Reiss Motivation Profile® – klucz do indywidulanej motywacji oraz budowania efektywności pracy i organizacji

Reiss Motivation Profile to psychometryczne narzędzie do badania motywacji opracowane w 1998 r. przez Stevena Reissa i jego zespół. Zakłada ono określenie osobowości człowieka za pomocą tzw. 16 podstawowych motywatorów życiowych. Są to: władza, niezależność, ciekawość, uznanie, honor, gromadzenie, idealizm, porządek, rodzina, status, kontakty społeczne, piękno, aktywność fizyczna, jedzenie, spokój. 

Metoda badania motywacji Reiss Motivation Profile®

Zdaniem Reissa każde ludzkie postępowanie da się wytłumaczyć kombinacja tych 16 motywatorów. Są one takie same dla wszystkich ludzi, natomiast ich nasycenie (RMP® pokazuje je w skali od +2 do – 2) zależy od wielu życiowych czynników. Większość ludzi motywuje to samo, lecz w różnym stopniu. Właśnie ten mix ukazuje naszą indywidualność, wymagającą jednostkowej motywacji w pracy czy w życiu prywatnym. RMP® nie ocenia, nie wartościuje, ale jedynie uświadamia, jakie są kluczowe potrzeby życiowe, które należy zaspokoić by czuć się spełnionym.

Aby poznać własny profil osobowościowy należy wypełnić test składający się ze 128 pytań. Wynik testu wskazuje jak kształtuje się hierarchia wartości tej osoby oraz przez pryzmat jakich wartości postrzegana jest przez nią rzeczywistość. Kombinacje tych motywatorów są zupełnie inne dla każdego z nas, dla każdego pracownika i zespołu.

RMP® to klucz do ludzkiej motywacji pozwalający rozwijać się zgodnie z predyspozycjami:

  • diagnozuje co i w jaki stopniu motywuje pracownika, zespół oraz szefa,
  • pokazuje, gdzie tkwi największy potencjał pracownika i zespołu,
  • pozwala motywować pracownika zgodnie z jego indywidualnymi potrzebami,
  • pokazuje jak wykorzystać wrodzoną motywację podczas pracy i realizacji zadań,
  • pokazuje przełożonemu, jak pracować efektywnie z pracownikiem i zespołem,
  • uczy jak efektywnie komunikować z pracownikami i zespołem.

Rewolucyjne jest to, że można zbadać w precyzyjny i naukowo potwierdzony sposób, co i na ile kogo motywuje.
Niewątpliwie taka forma motywacji jest odpowiedzią na nowych generacji na rynku pracy: Y-ów i Z-ów czy szczególnie zróżnicowanych zespołów handlowych. Stosowanie technik motywacji wewnętrznej pozwala na lepsze dopasowanie technik motywacji zewnętrznej i dopasowania do indywidualnych i zespołowych potrzeb pracowników.

Ponad 100 000 przeszkolonych uczestników

5.75 / 6 ocena naszej pracy

Ponad 19 000 zrealizowanych dni szkoleniowych

55 osób pracujących na wspólny sukces

Ponad 8000 uczestników szkoleń każdego roku

19 lat doświadczenia

Ponad 2200 dni szkoleniowych każdego roku

Blisko 500 zadowolonych klientów