Rozwiązywanie konfliktów w zespołach i pomiędzy nimi
Głównym celem szkolenia jest nauczenie się rozpoznawania źródeł konfliktów i adekwatne zarządzanie nimi a także dostarczenie praktycznej wiedzy z obszaru powstawania i rozwiązywania konfliktów zarówno pomiędzy pracownikami, menedżerami a pracownikami jak i grupami pracowników.
Uczestnicy szkolenia ćwiczyć będą umiejętności takie jak: radzenie sobie w sytuacjach konfliktowych czy skuteczne rozwiązywanie konfliktów drogą negocjacji. Zwiększą swoją wiedzę z obszaru zarządzania konfliktem oraz poczują się pewnie w trudnych sytuacjach interpersonalnych. Będą skuteczniej zarządzać ludźmi, efektywniej wpływać na ich motywację do pracy i usprawniać proces pracy.
Korzyści dla uczestników:
- Wzrost zaufania w zespole poprzez lepsze poznanie się.
- Lepsze poznanie siebie nawzajem w innym niż codzienna praca kontekście.
- Poznanie mechanizmów i zasad dobrej współpracy.
- Poznanie podstawowych założeń komunikacji.
- Doświadczenie korzyści wynikających z indywidualnych różnic poszczególnych osób.
- Analiza trudnych sytuacji w pracy i wypracowanie nowych, skutecznych rozwiązań.
- Uświadomienie sobie, że konflikt nie jest zjawiskiem negatywnym.
- Obniżenie poziomu obaw w sytuacjach konfliktu.
- Poznanie własnych tendencji reakcji w konflikcie.
- Praca z własnymi, nieefektywnymi nawykami.
- Poznanie sposobów rozwiązywania konfliktów.
- Poznanie innych niż dotychczas stosowane i niesatysfakcjonujące sposobów reagowania w sytuacjach konfliktowych.