Savoir-vivre w biznesie czyli etykieta menedżera

Głównym celem szkolenia jest poszerzenie konkretnej i praktycznej wiedzy z zakresu savoir-vivre i etykiety biznesowej oraz doskonalenie umiejętności niezbędnych w tworzeniu obrazu wiarygodnego i profesjonalnego partnera.

Savoir-vivre i etykieta biznesowa to coś więcej niż zasady, to sztuka życia w społeczeństwie. Znajomość i poprawne stosowanie zasad etykiety daje poczucie swobody, bezpieczeństwa i pewności siebie w kontaktach biznesowych. Wpływa na budowanie długotrwałych relacji oraz wzmacnia autorytet każdego menedżera. Zapewnia egzystencję i rozwój firmy. Podczas szkolenia uczestnicy poznają atrybuty silnej marki, najważniejsze zasady savoir-vivre oraz rozwiną umiejętność profesjonalnego i swobodnego zachowania się w różnych sytuacjach biznesowych.

Korzyści dla uczestników szkolenia z etykiety w biznesie i zasad savoir-vivre

Podczas szkolenia z etykiety w biznesie i zasad savoir-vivre uczestnicy poznają atrybuty silnej marki, najważniejsze zasady savoir-vivre oraz rozwiną umiejętność profesjonalnego i swobodnego zachowania się w różnych sytuacjach biznesowych. Co jeszcze da uczestnictwo w szkoleniu?

  • Umiejętność wykorzystania wiedzy na temat zasad budowania i umacniania własnej marki poprzez wizerunek i zasady etykiety biznesowej.
  • Kto…? Kiedy…? Jak…? I gdzie? Swoboda w niuansach etykiety towarzyskiej i biznesowej.
  • Zasady kształtowania profesjonalnego wizerunku w oparciu o zasady biznesowego wyglądu i „percepcji” niuansów stroju.
  • Zdobycie umiejętności budowania lepszych relacji z innymi ludźmi.
  • Uzyskanie swobody w kontaktach towarzyskich i biznesowych.
  • Zwiększenie świadomości w obszarze: „O zachowaniu się przy stole…”
  • Umiejętne korzystanie ze sztuki wizytówkowej komunikacji.
  • Spotkania biznesowe i negocjacje będą prowadzone z czystą przyjemnością.
  • Jako szef będziesz najbardziej eleganckim „rekinem biznesu” w historii Twojej firmy.

Kilka słów o tym, czym jest savoir-vivre w biznesie

Jeśli jesteś zainteresowany uczestnictwem w szkoleniu z etykiety w biznesie, warto, żebyś orientował się w podstawowych pojęciach.

Etykieta biznesowa – to międzynarodowo uznany system kurtuazji, który służy tworzeniu, utrzymaniu i normowaniu stosunków międzyludzkich w sytuacjach służbowych/zawodowych. W etykiecie menedżera chodzi o to, aby okazywać szacunek od początku znajomości poprzez właściwy dobór ubioru, uprzejmość w zachowaniu oraz profesjonalizm w organizowaniu uroczystości i przyjmowaniu gości. 

Kultura biznesu jest szerokim zagadnieniem dotyczącym zachowań ludzkich w sytuacjach służbowych. Jest pojęciem rozleglejszym niż etykieta. Etykieta to zasady, które mówią, jak powinno być, a kultura to stan faktyczny, zarówno obecnie, jak i w przeszłości. 

Kultura Określana jest jako odpowiedź grupy ludzi na otaczające ją środowisko, jako mechanizm pozwalający przetrwać w określonej grupie społecznej.

Kultura w odniesieniu do ludzkiego umysłu, oddziałuje na decyzje, jakie człowiek podejmuje każdego dnia. Jest „narzędziem do rozwiązywania problemów”. Jest wszystkim, co myślimy, robimy i mamy.


W kontekście tematu savoir-vivre w biznesie oraz etykiety menedżera warto wiedzieć, że nie wszystkie zasady są wspólne. Dlatego tak ważna jest nie tylko znajomość zasad savoir-vivre w biznesie charakterystycznych dla naszego kręgu kulturowego, ale również wiedzieć więcej o różnicach kulturowych. Podstawowe prawo międzykulturowego savoir-vivre’u w biznesie mówi o tym, że to gość dostosowuje się do kultury kraju, do którego przybywa. W praktyce jednak, aby kontakty przebiegały pomyślnie, warto poznać kilka podstawowych różnic w zasadach savoir-vivre w biznesie. Dzięki tej wiedzy nie obrazimy gościa, nie przerazimy i unikniemy zakłopotania obu stron.

  

Ponad 100 000 przeszkolonych uczestników

5.75 / 6 ocena naszej pracy

Ponad 19 000 zrealizowanych dni szkoleniowych

55 osób pracujących na wspólny sukces

Ponad 8000 uczestników szkoleń każdego roku

25 lat doświadczenia

Ponad 2200 dni szkoleniowych każdego roku

Blisko 500 zadowolonych klientów

Amica
Hochland
Ikonka DPD
Kompania Piwowarska
yes
wika
vox