Savoir-vivre w biznesie czyli etykieta menedżera
Głównym celem szkolenia jest poszerzenie konkretnej i praktycznej wiedzy z zakresu savoir-vivre i etykiety biznesowej oraz doskonalenie umiejętności niezbędnych w tworzeniu obrazu wiarygodnego i profesjonalnego partnera.
Savoir-vivre i etykieta biznesowa to coś więcej niż zasady, to sztuka życia w społeczeństwie. Znajomość i poprawne stosowanie zasad etykiety daje poczucie swobody, bezpieczeństwa i pewności siebie w kontaktach biznesowych. Wpływa na budowanie długotrwałych relacji oraz wzmacnia autorytet każdego menedżera. Zapewnia egzystencję i rozwój firmy. Podczas szkolenia uczestnicy poznają atrybuty silnej marki, najważniejsze zasady savoir-vivre oraz rozwiną umiejętność profesjonalnego i swobodnego zachowania się w różnych sytuacjach biznesowych.
Korzyści dla uczestników szkolenia z etykiety w biznesie i zasad savoir-vivre
Podczas szkolenia z etykiety w biznesie i zasad savoir-vivre uczestnicy poznają atrybuty silnej marki, najważniejsze zasady savoir-vivre oraz rozwiną umiejętność profesjonalnego i swobodnego zachowania się w różnych sytuacjach biznesowych. Co jeszcze da uczestnictwo w szkoleniu?
- Umiejętność wykorzystania wiedzy na temat zasad budowania i umacniania własnej marki poprzez wizerunek i zasady etykiety biznesowej.
- Kto…? Kiedy…? Jak…? I gdzie? Swoboda w niuansach etykiety towarzyskiej i biznesowej.
- Zasady kształtowania profesjonalnego wizerunku w oparciu o zasady biznesowego wyglądu i „percepcji” niuansów stroju.
- Zdobycie umiejętności budowania lepszych relacji z innymi ludźmi.
- Uzyskanie swobody w kontaktach towarzyskich i biznesowych.
- Zwiększenie świadomości w obszarze: „O zachowaniu się przy stole…”
- Umiejętne korzystanie ze sztuki wizytówkowej komunikacji.
- Spotkania biznesowe i negocjacje będą prowadzone z czystą przyjemnością.
- Jako szef będziesz najbardziej eleganckim „rekinem biznesu” w historii Twojej firmy.
Kilka słów o tym, czym jest savoir-vivre w biznesie
Jeśli jesteś zainteresowany uczestnictwem w szkoleniu z etykiety w biznesie, warto, żebyś orientował się w podstawowych pojęciach.
Etykieta biznesowa – to międzynarodowo uznany system kurtuazji, który służy tworzeniu, utrzymaniu i normowaniu stosunków międzyludzkich w sytuacjach służbowych/zawodowych. W etykiecie menedżera chodzi o to, aby okazywać szacunek od początku znajomości poprzez właściwy dobór ubioru, uprzejmość w zachowaniu oraz profesjonalizm w organizowaniu uroczystości i przyjmowaniu gości.
Kultura biznesu jest szerokim zagadnieniem dotyczącym zachowań ludzkich w sytuacjach służbowych. Jest pojęciem rozleglejszym niż etykieta. Etykieta to zasady, które mówią, jak powinno być, a kultura to stan faktyczny, zarówno obecnie, jak i w przeszłości.
Kultura Określana jest jako odpowiedź grupy ludzi na otaczające ją środowisko, jako mechanizm pozwalający przetrwać w określonej grupie społecznej.
Kultura w odniesieniu do ludzkiego umysłu, oddziałuje na decyzje, jakie człowiek podejmuje każdego dnia. Jest „narzędziem do rozwiązywania problemów”. Jest wszystkim, co myślimy, robimy i mamy.
W kontekście tematu savoir-vivre w biznesie oraz etykiety menedżera warto wiedzieć, że nie wszystkie zasady są wspólne. Dlatego tak ważna jest nie tylko znajomość zasad savoir-vivre w biznesie charakterystycznych dla naszego kręgu kulturowego, ale również wiedzieć więcej o różnicach kulturowych. Podstawowe prawo międzykulturowego savoir-vivre’u w biznesie mówi o tym, że to gość dostosowuje się do kultury kraju, do którego przybywa. W praktyce jednak, aby kontakty przebiegały pomyślnie, warto poznać kilka podstawowych różnic w zasadach savoir-vivre w biznesie. Dzięki tej wiedzy nie obrazimy gościa, nie przerazimy i unikniemy zakłopotania obu stron.