Skuteczne negocjacje handlowe
Celem strategicznym szkolenia jest rozwój i podniesienie kompetencji w obszarze prowadzenia skutecznych negocjacji, wzmocnieniu umiejętności budowania pozytywnych i długofalowych relacji zawodowych z różnymi typami klientów.
Cele szczegółowe projektu:
- Rozwój umiejętności negocjacyjnych jak i tych związanych z obsługą klienta.
- Wzrost samoświadomości – rozumienia własnych działań i ich wpływu na relacje z klientem i osiągane wyniki dzięki uzyskaniu indywidualnej charakterystyki stylu negocjacyjnego.
- Zdobycie umiejętności planowania, prowadzenia oraz w produktywny sposób zamykania negocjacji zgodnie ze swoimi celami i oczekiwaniami.
- Zdobycie umiejętności radzenia sobie z manipulacją ze strony Partnerów negocjacji oraz skuteczne i etyczne wywieranie na nich wpływu.
- Zdobycie umiejętności budowania trwałych relacji handlowych nienaruszających założeń biznesowych.
Po zajęciach uczestnicy będą:
- potrafili zastosować realne i praktyczne rozwiązania problemów podczas negocjacji;
- umieli przygotowywać się w metodyczny sposób do każdych rozmów negocjacyjnych;
- znali różne techniki komunikacyjne oraz rozumieli ich wpływ na kształtowanie relacji z klientem/dostawcą w oparciu o psychologiczną regułę wzajemności;
- umieli radzić sobie z emocjami, konfliktem i tzw. trudnym negocjatorem;
- potrafili zbadać typy psychologiczne klienta oraz dostosować do nich odpowiednie działania;
- umieli planować wynik negocjacyjny i kontrolować przebieg negocjacji pod kątem postawionego celu;
- potrafili bronić się przed próbami manipulacji i właściwie reagować na stosowane przez Partnera taktyki.