Fundusze unijne Fundusze unijne
Integra Integra Integra Kliknij, aby przejsć dalej
Kliknij, aby przejsć dalej
  • Kontrast

Case study

Integra - szkolenia
szkolenia
Integra - lean
lean
Integra - rekrutacje
rekrutacje

Co to jest case study?

Case study to inaczej studium przypadku, a więc analiza i opis danej sytuacji, czy projektu. Case study w biznesie może być wykorzystywane do użytku wewnętrznego i zewnętrznego. Dla zespołów regularne opisywanie case study pozwoli na przykład na poznanie skali projektów, zebranie informacji o Klientach, o sukcesach oraz aspektach działań, które warto dopracować. 

Case study dla biznesu

Z kolei dla Klienta poznanie case study firmy, z której usług chce skorzystać, daje szansę na jej lepsze poznanie, przyjrzenie się podejściu do realizacji projektów, sposobom rozwiązywania problemów oraz oczywiście efektom. Dane liczbowe w case study z kolei w konkretny sposób pokazują rezultaty działań danej firmy. 

Publikowanie case study dla biznesu jest także jednym ze skuteczniejszych sposobów budowania wiarygodności firmy. Obok rekomendacji czy raportów, to właśnie case study umacniają pozycję firmy jako rzetelnego i profesjonalnego partnera. Ponadto, case study i zamieszczane w nich dane liczbowe mocno angażują odbiorców i zapadają w ich pamięci, przez co zwiększają szansę na zyskanie nowych Klientów. 

Aby case study był wiarygodny, muszą być spełnione przede wszystkim merytoryczne kryteria dokumentu. Warstwa stylistyczna, chociaż jest ważna, ma służebną rolę względem tekstu. Dobrze, aby struktura case study jak najlepiej odzwierciedlała strukturę projektu. Ważne więc, abyśmy w case study zawarli problem, rozwiązanie i efekty. 

Studium przypadku – case study

Case study nigdy nie powinien być opisem projektu. Przed rozpoczęciem tworzenia studium przypadku powinniśmy zadać sobie pytanie, czy dany projekt jest na tyle ciekawy, że forma case study będzie dla niego odpowiednia. Ponadto, sprawdźmy przed publikacją, czy case study pokazuje przejście od problemu Klienta do jego rozwiązania. Warto pamiętać, że rolą studium przypadku nie jest skupienie się na zaletach firmy/usługi/projektu, a właśnie pokazanie tego, w jaki sposób odpowiedzieliśmy na potrzeby Klienta. Aby jeszcze uwiarygodnić case study, dobrą praktyką jest dołączenie do niego wypowiedzi – Klienta, osoby korzystającej z naszej usługi, czy produktu.

Praca na case study przydaje się w każdej branży, nie tylko w kontekście sprzedaży usług czy produktów. Case study można także potraktować jako materiał do pracy na przykład dla firm szkoleniowych. Praca na case study w czasie szkolenia daje zupełnie inną perspektywę uczestnikom. W końcu odniesienie się do studium przypadku pozwala dużo lepiej przyswoić wiedzę, zapamiętać ją i z większą swobodą korzystać z niej w przyszłości.