Fundusze unijne Fundusze unijne
Integra Integra Integra Kliknij, aby przejsć dalej
Kliknij, aby przejsć dalej
  • Kontrast

Efektywność

Integra - szkolenia
szkolenia
Integra - lean
lean
Integra - rekrutacje
rekrutacje

Kim jest osoba efektywna?

Co to znaczy efektywność? I kim są osoby, które nazywamy efektywnymi? Osoba efektywna to taka, która uzyskuje dobre wyniki w ustalonym czasie. Poprzez realizację działań dochodzi do zamierzonych celów, które sama chce osiągnąć lub które wyznaczyły jej inne osoby. Ważne w kontekście efektywności jest to, by poniesione przez osobę nakłady nie były większe od uzyskanych efektów. W biznesie mówimy nie tylko o efektywności osób, ale również efektywności przedsiębiorstw, procesów, motywacji etc. 

Efektywność osobista w biznesie

Czym jest efektywność osobista w biznesie? Dotyczy ona osób, które potrafią nie tylko świetnie zarządzać sobą w czasie, ale również wykazują się postawą proaktywną, dzięki której realizacja celów osobistych i biznesowych jest łatwiejsza, a przede wszystkim skuteczna. Wiele osób zajmujących wyższe stanowiska w firmach decydują się skorzystać ze szkoleń z zakresu efektywności osobistej. Dlaczego? Jako osoby zarządzające zespołami wiedzą, że efektywność osobista jest kluczowa, by podejmować właściwe decyzje i kierować pracą swoją oraz innych osób. Pracownicy, u których efektywność osobista jest na wysokim poziomie, odczuwają większy komfort pracy, a ich zadania są realizowane zauważalnie lepiej. Efektywność osobista łączy się z trudną umiejętnością samoświadomości swoich mocnych i słabych stron. Osoby efektywne wiedzą, że tylko dogłębny wgląd w siebie umożliwia ciągły rozwój.

Efektywność w zarządzaniu zespołem

O efektywności warto mówić również w kontekście zarządzania zespołem. Czym jest efektywne kierowanie grupą osób? To takie zarządzanie, w którym potrafimy wykorzystać potencjał grupy i poszczególnych jej członków. To znajomość mechanizmów, które wpływają pozytywnie na efektywność budowania i pracy zespołu. Umiejętność efektywnego zarządzania zespołem także warto wzmacniać poprzez szkolenia. Ich efektem jest nie tylko praktyczna znajomość narzędzi wspierających efektywną pracę, ale także większa świadomość wpływu własnych zachowań na kształtowanie kultury organizacyjnej, poznanie dynamiki pracy zespołowej, a także otwartej, budującej zaufanie komunikacji.