Fundusze unijne Fundusze unijne
Integra Integra Integra Kliknij, aby przejsć dalej
Kliknij, aby przejsć dalej
  • Kontrast

Menadżer

Integra - szkolenia
szkolenia
Integra - lean
lean
Integra - rekrutacje
rekrutacje

Kim jest menedżer?

Menedżer to najprościej pisząc – osoba, która zarządza zespołem. Do jej codziennych obowiązków należy również podejmowanie decyzji, motywowanie członków swojego zespołu, ale także kontrola, czy wszystkie zadania zostały wykonane na odpowiednim poziomie. Menedżerów najczęściej spotkamy w firmach, w których ustalona jest struktura z kadrą zarządzającą. Jednak nawet wśród menedżerów można ustalić pewne rozróżnienie na menedżerów najwyższego (na przykład prezes firmy) i średniego szczebla (na przykład kierownik działu marketingu), a także menedżerów pierwszej linii, na przykład brygadzistów. 

Jakie cechy powinien mieć dobry menedżer?

Menedżer w biznesie pełni wiele ról, dlatego musi odznaczać się wieloma unikalnymi cechami. Menedżer z jednej strony jest reprezentantem działu, czy firmy, liderem wyznaczającym plany i cele, ale też osobą, od której pracownicy otrzymają niezbędne informacje. Ponadto, menedżer ma oczywiście możliwość podejmowania decyzji, wprowadzania zmian, negocjowania warunków. Jakimi cechami powinien wyróżniać się dobry menedżer?

Przede wszystkim w roli interpersonalnej pomoże mu wysoka kultura osobista, umiejętność zjednywania sobie ludzi, inspirowania, wyznaczania celów, które są jasne dla wszystkich. Menedżer jako informator powinien być świetnie zorganizowany, umieć uzyskiwać, analizować i interpretować dane, rozdzielać zadania i zarządzać projektami. Jako osobę decyzyjną menedżera powinna charakteryzować empatia, umiejętność rozwiązywania konfliktów i negocjacji. Dobrzy menedżerowie ufają swojej intuicji – wiedzą, że jest ona ich ugruntowanym doświadczeniem.

Szkolenia dla menedżerów – czy warto?

Trzeba przyznać, że dobry menedżer to osoba wszechstronnie uzdolniona. Często młodzi menedżerowie czują się niepewnie w swojej roli, wątpią, czy jej podołają. Szkolenia dla menedżerów są świetnym rozwiązaniem niezależnie od stażu pracy i doświadczenia na stanowiskach kierowniczych. Dobry menedżer wie, że stały rozwój jest wpisany w jego funkcję. Zdobywanie nowych perspektyw, doświadczeń, poznawanie nowych osób, analiza swoich zachowań, przyzwyczajeń i schematów działania jest zawsze cenna i odświeżająca pracę i myślenie o niej. Aby zarządzać efektywnie zespołem, potrzebna jest refleksja nad sobą, dystans do siebie i poszukiwanie najlepszych rozwiązań, by w pełni korzystać z potencjału członków zespołu. Wśród dostępnych szkoleń dla menedżerów jest szereg obszarów kluczowych do zarządzania ludźmi, m.in. szkolenia z komunikacji menedżerskiej, zarządzania zmianą, efektywnego kierowania zespołem, przywództwa i budowania autorytetu, czy inteligencji emocjonalnej. Szkolenia dla menedżerów są inwestycją w kadrę kierowniczą, od której przecież tak wiele zależy, by firma działała efektywnie i skutecznie.