Fundusze unijne Fundusze unijne
Integra Integra Integra Kliknij, aby przejsć dalej
Kliknij, aby przejsć dalej
  • Kontrast

Negocjacje

Integra - szkolenia
szkolenia
Integra - lean
lean
Integra - rekrutacje
rekrutacje

Czym są negocjacje?

Negocjacje to nic innego jak komunikowanie się minimum dwóch osób lub stron, z których jedna nie zgadza się z opinią, czy rozwiązaniem zaproponowanym przez drugą. Co istotne, celem negocjacji jest dojście do porozumienia bez eskalacji konfliktu. Istotną cechą procesu negocjacji jest więc szukanie kompromisu, dzięki któremu wszystkie strony biorące udział w negocjacjach będą usatysfakcjonowane.

Aby proces negocjacji przebiegł pomyślnie, strony muszą możliwie najdokładniej poznać wszystkie swoje potrzeby związane z daną sytuacją. Wynika z tego, że ważna dla skuteczności negocjacji jest także umiejętność empatii, czyli zrozumienia sytuacji innych osób i chwilowe wyjścia poza swoje zdanie, przekonania czy opinie.

Negocjacje w biznesie – dlaczego są takie ważne?

Umiejętność negocjacji przydaje się zwłaszcza w życiu zawodowym. Negocjacje w biznesie towarzyszą nam podczas ustalania warunków współpracy, zakresu umowy, obowiązków nowych pracowników, ale też w rozmowach z Klientami.

Dzisiejszy świat biznesu jest na tyle dynamiczny, że o sukcesie negocjacji świadczy nie tyle postawa uczestnika („pokerowa twarz”), ile umiejętność szybkiej reakcji na sygnały, czy impulsy, które negocjator odbiera od drugiej strony. 

Szkolenia z negocjacji – naucz się osiągać porozumienie

Rozwój i systematyczne podnoszenie kompetencji z zakresu skutecznych negocjacji, budowania długofalowych, dobrych relacji zawodowych z klientami, współpracownikami, czy pracodawcą są podstawą udanej kariery zawodowej.

Szkolenia z negocjacji są świetnym sposobem na podniesienie efektywności pracy. Praktyczny charakter szkoleń z negocjacji, bazowanie na realnych sytuacji z życia uczestników oraz możliwość przećwiczenia efektywnych narzędzi radzenia sobie z wyzwaniami związanymi z codzienną pracą i kontaktem z klientami oraz współpracownikami sprawiają, że jest to jeden z najbardziej ulubionych, bo skutecznych sposobów podnoszenia kompetencji. Korzyścią dla uczestnika szkoleń z negocjacji jest między innymi nauka radzenia sobie z presją, budowania trwałych relacji oraz poznanie technik i taktyk negocjacyjnych. Co istotne, taka wiedza pozwoli również na naukę efektywnej obrony przed narzędziami negocjacyjnymi. 

Umiejętność negocjacji opiera się na komunikacji – wysyłania jasnych i zrozumiałych komunikatów, świadomości ich wpływu na relacje z drugą osobą, ale też rozumienia tych odbieranych, wychwytywania niuansów rozmowy, a przede wszystkim intencji drugiej strony. Dobry negocjator to taki, który zachowując kulturę i asertywną postawę w efekcie negocjacji uzyskuje akceptację swojego stanowiska.