Fundusze unijne Fundusze unijne
Integra Integra Integra Kliknij, aby przejsć dalej
Kliknij, aby przejsć dalej
  • Kontrast

Organizacja

Integra - szkolenia
szkolenia
Integra - lean
lean
Integra - rekrutacje
rekrutacje

Kim jest osoba zorganizowana?

Osoby zorganizowane mają w życiu zdecydowanie łatwiej. Szybciej realizują zadania i ustalone cele. Zorganizowanie potrzebne jest również w kontaktach z innymi, na przykład klientami. Osoby zorganizowane to nie te, które o wszystkim pamiętają, ale te, które potrafią korzystać z narzędzi, dzięki którym organizacja czasu i zadań nie obciąża ich pamięci. Są to wszelkiego rodzaju harmonogramy, planery dzienne, tygodniowe czy miesięczne. W organizacji niezbędna jest więc perspektywa czasu – dzięki planowaniu przyszłości łatwiejsza jest realizacja swoich zamierzeń. Dzięki zorganizowaniu znacznie łatwiej wyjść z fazy planowania i przejść do skutecznej, efektywnej realizacji. 

Organizacja czasu pracy – dlaczego jest ważna?

W biznesie szczególnie istotna jest efektywna organizacja czasu pracy, z którą łączy się temat zarządzania priorytetami. To kluczowe kompetencje potrzebne zwłaszcza dobrym menedżerom, lecz przydatne pracownikom na każdym szczeblu kariery zawodowej. Nauka organizowania czasu pracy wymaga czasu, ćwiczeń, ale także – spojrzenia na siebie z pewnego dystansu. Z odpowiednim przygotowaniem, analizą swoich słabszych i mocnych stron organizacji czasu pracy można jednak się nauczyć. Dlaczego warto?

Przede wszystkim biznesowe realia łączą się nie tylko ze stresem, ale także presją czasową. Ciągła praca w opóźnieniu, z deadline’ami, którym trudno sprostać negatywnie wpływa na komfort pracy. Poznanie technik organizacji czasu pracy nie tylko podnosi efektywność wykonywanych zadań, ale również wpływa na samopoczucie pracownika, dzięki czemu minimalizuje się ryzyko wypalenia zawodowego, a nawet depresji. Osoba zorganizowana potrafi pracować bez przeciążenia, łatwiej jej także wprowadzić w życie balans między sferą zawodową a prywatną.

Szkolenia z organizacji czasu pracy – jakie korzyści dają?

Najlepszym, bo praktycznym sposobem, by poznać techniki efektywnej organizacji czasu pracy, jest wzięcie udziału w szkoleniach z tego zakresu. Szkolenia z organizacji i zarządzania czasem są okazją, by spojrzeć na swoje dotychczasowe przyzwyczajenia w zarządzaniu aktywnością zawodową. To ważny punkt, by wprowadzić indywidualnie dopasowane rozwiązania, dzięki którym uczestnik szkolenia z organizacji czasu pracy zauważy pozytywne różnice w efektywności, wyciągnie wnioski na przyszłość, uświadomi sobie własne „pożeracze czasu” i nauczy się, jak ich unikać.