Outsourcing – co to znaczy?
Słowo outsourcing pochodzi z języka angielskiego. To skrót stworzony z trzech słów outside, resource oraz using, co dosłownie oznacza wykorzystywanie źródeł zewnętrznych. W praktyce outsourcing to po prostu zlecenie części obowiązków/zadań/projektów firmy na zewnątrz. Zewnętrzni dostawcy w procesie outsourcingu pozwalają firmie na szybszy rozrost i zmniejszenie ryzyko niepowodzeń w jego trakcie.
Outsourcing w biznesie
Z outsourcingu w biznesie korzystają najczęściej te firmy, które planują szybki rozrost, ale też te, które wewnętrznie nie są w stanie zająć się danym zadaniem – czy to przez brak niezbędnej wiedzy/narzędzi, czy też zbyt małą liczbę specjalistów, którzy mogliby się nim zająć bez straty na jakości pozostałych obowiązków. Outsourcing jest bardzo praktycznym rozwiązaniem. Najczęściej wykorzystywany jest w takich działaniach jak – księgowość, szkolenia, czy rekrutacje.
Outsourcing rekrutacji – dlaczego warto?
Proces rekrutacji wymaga czasu i zaangażowania wielu osób. Dlatego wiele firm decyduje się na outsourcing właśnie tego obszaru. Coraz więcej pracodawców zdaje sobie sprawę, że proces rekrutacji jest bardzo złożony, a do tego, by znaleźć dobrego pracownika, nie wystarczy ogłoszenie na którymś z portalów z ofertami pracy. Outsourcing rekrutacji firmie, która specjalizuje się w tym temacie, zwiększa zdecydowanie szansę dogłębnej analizy kompetencji i znalezienia kandydatów, którzy wpisują się najlepiej w profil stanowiska.
Outsourcing szkoleń – zewnętrzne spojrzenie na wagę złota
Także w temacie szkoleń przedsiębiorstwa decydując się nierzadko na outsourcing. Po pierwsze dlatego, że nie zawsze firmy mają warunki, by wewnętrznie utrzymywać dział rozwoju. Po drugie – outsourcing szkoleń daje dużą przewagę. Zewnętrzni trenerzy zdecydowanie trafniej i szybciej mogą określić kompetencje pracowników, które wymagają doszlifowania.