Fundusze unijne Fundusze unijne
Integra Integra Integra Kliknij, aby przejsć dalej
Kliknij, aby przejsć dalej
  • Kontrast

Przywództwo

Integra - szkolenia
szkolenia
Integra - lean
lean
Integra - rekrutacje
rekrutacje

Przywództwo – co oznacza?

Przywództwo inaczej nazywamy umiejętnością wpływania, inspirowania osób w celu osiągnięcia zamierzonego efektu. Przywództwo łączy się bezpośrednio z autorytetem oraz akceptacją przywódcy przez osoby z zespołu. Dlaczego dobry menedżer powinien być przywódcą? Zazwyczaj kierując zespołem, myślimy o zarządzaniu ludźmi, jednak samo zarządzanie jest tylko jednym z elementów przywództwa. Przywództwo to również nadawanie kierunku, określanie wizji, motywowanie i inspirowanie, zarządzanie energią pracowników. 

Obszary przywództwa

Możemy wyznaczyć kilka podstawowych obszarów przywództwa:

Szkolenia z przywództwa i budowania autorytetu

Szkolenia z przywództwa i budowania autorytetu są jednymi z najczęściej wybieranych przez menedżerów. Dlaczego? Pomagają one poprawić komunikację i współpracę w zespołach projektowych. Korzyści ze szkoleń z przywództwa jest jednak więcej.

Szlifując kompetencję przywództwa, uczestnik szkolenia staje się bardziej otwarty na nowe sytuacje i pomysły innych. Celem szkolenia z przywództwa jest również doskonalenie umiejętności stosowania w praktyce narzędzi komunikacyjnych, a także efektywniejsze delegowanie i egzekwowanie zdań. Ważnym elementem przywództwa jest również radzenie sobie z oporem innych przed zmianą. Szkolenie z przywództwo doskonali również tę kompetencję. 

Rozumienie swoich zasobów w obszarze przywództwa i umiejętne korzystanie ze swojej władzy jest niezwykle ważne zarówno z perspektywy osób kierujących zespołami, jak i samych członków grup. Menedżer mądrze korzystający z przywództwa potrafi motywować, stawiać ambitne i angażujące cele, efektywnie udzielać informacji zwrotnej i budować trwałe, lubiące się zespoły. A to są kluczowe czynniki, które decydują o powodzeniu projektów i poszczególnych zadań.