Fundusze unijne Fundusze unijne
Integra Integra Integra Kliknij, aby przejsć dalej
Kliknij, aby przejsć dalej
  • Kontrast

Skuteczność

Integra - szkolenia
szkolenia
Integra - lean
lean
Integra - rekrutacje
rekrutacje

Na czym polega skuteczność w biznesie ?

Znakomitym sposobem na pełne uświadomienie sobie stopnia swojej skuteczności, a także proaktywności i asertywności w życiu nie tylko zawodowym, jest przyjrzenie się, czemu poświęcamy najwięcej energii i czasu. Każdy z nas ma szerokie pole zainteresowań – zdrowie, dzieci, problemy w pracy, zadłużenie państwa, wojna atomowa. Możemy oddzielić je od spraw, które nas nie interesują, tworząc tzw. strefę zainteresowania.

Kiedy przypatrzymy się sprawom umieszczonym w naszym kręgu, stanie się dla nas oczywiste, że nad niektórymi nie mamy żadnej kontroli, a w wypadku innych możemy coś zrobić strefa wpływu). Określając, które z tych dwóch kół pochłania większość naszego czasu i energii, dowiemy się wiele o stopniu naszej skuteczności i proaktywności.

Skuteczność w biznesie wiąże się z realizacją zadań. Podejmowanie kolejny wyzwań, branie odpowiedzialności za swoją pracę sprawia, że czujemy, że mamy wpływ na naszą rzeczywistość zawodową. Stajemy się coraz bardziej skuteczni, dzięki czemu zwiększa się także nasza satysfakcja z życia zawodowego. W jakich obszarach warto zwiększać swoją skuteczność? Wśród najważniejszych z pewnością są sprzedaż oraz komunikacja.

Skuteczność w sprzedaży

Oprócz świetnego produktu w dobrej cenie sukces w sprzedaży w dużej mierze zależy od efektywności i skuteczności sprzedawcy, na którą składają się: naturalne predyspozycje, nastawienie oraz kompetencje. Te 3 obszary powinno sie nie tylko wzmacniać, ale także zbadać na przykład poprzez wykorzystanie certyfikowanych narzędzi FinxS i S18. Badania skuteczności pozwalają lepiej określić potrzeby rozwojowe pracowników sprzedaży poprzez precyzyjne określenie kompetencji handlowych, nastawienia i potencjału rozwojowego. Pozwalają określić mapę zespołu, wykorzystując jego mocne strony oraz diagnozować rezerwy zarówno wśród poszczególnych pracowników, jak i całego zespołu.

Skuteczna komunikacja

Wzmocnienie kompetencji komunikacyjnych powinno odbywać się regularnie. Dlaczego? Ponieważ dynamika rynku wymaga od nas ciągłego aktualizowania wiedzy dotyczącej skutecznej komunikacji. Poznanie prawidłowości i zasad skutecznego porozumiewania się, dostrzeżenie swoich mocnych stron w tym obszarze oraz tych wymagających jeszcze pracy sprawia, że dużo efektywniej przebiega praca w zespole, a trudne sytuacje komunikacyjne zostają szybciej i skuteczniej rozwiązane.

Na czym polega skuteczność w biznesie ?

Znakomitym sposobem na pełne uświadomienie sobie stopnia swojej skuteczności, a także proaktywności i asertywności w życiu nie tylko zawodowym, jest przyjrzenie się, czemu poświęcamy najwięcej energii i czasu. Każdy z nas ma szerokie pole zainteresowań – zdrowie, dzieci, problemy w pracy, zadłużenie państwa, wojna atomowa. Możemy oddzielić je od spraw, które nas nie interesują, tworząc tzw. strefę zainteresowania.

Kiedy przypatrzymy się sprawom umieszczonym w naszym kręgu, stanie się dla nas oczywiste, że nad niektórymi nie mamy żadnej kontroli, a w wypadku innych możemy coś zrobić strefa wpływu). Określając, które z tych dwóch kół pochłania większość naszego czasu i energii, dowiemy się wiele o stopniu naszej skuteczności i proaktywności.

Skuteczność w biznesie wiąże się z realizacją zadań. Podejmowanie kolejny wyzwań, branie odpowiedzialności za swoją pracę sprawia, że czujemy, że mamy wpływ na naszą rzeczywistość zawodową. Stajemy się coraz bardziej skuteczni, dzięki czemu zwiększa się także nasza satysfakcja z życia zawodowego. W jakich obszarach warto zwiększać swoją skuteczność? Wśród najważniejszych z pewnością są sprzedaż oraz komunikacja.

Skuteczność w sprzedaży

Oprócz świetnego produktu w dobrej cenie sukces w sprzedaży w dużej mierze zależy od efektywności i skuteczności sprzedawcy, na którą składają się: naturalne predyspozycje, nastawienie oraz kompetencje. Te 3 obszary powinno sie nie tylko wzmacniać, ale także zbadać na przykład poprzez wykorzystanie certyfikowanych narzędzi FinxS i S18. Badania skuteczności pozwalają lepiej określić potrzeby rozwojowe pracowników sprzedaży poprzez precyzyjne określenie kompetencji handlowych, nastawienia i potencjału rozwojowego. Pozwalają określić mapę zespołu, wykorzystując jego mocne strony oraz diagnozować rezerwy zarówno wśród poszczególnych pracowników, jak i całego zespołu.

Skuteczna komunikacja

Wzmocnienie kompetencji komunikacyjnych powinno odbywać się regularnie. Dlaczego? Ponieważ dynamika rynku wymaga od nas ciągłego aktualizowania wiedzy dotyczącej skutecznej komunikacji. Poznanie prawidłowości i zasad skutecznego porozumiewania się, dostrzeżenie swoich mocnych stron w tym obszarze oraz tych wymagających jeszcze pracy sprawia, że dużo efektywniej przebiega praca w zespole, a trudne sytuacje komunikacyjne zostają szybciej i skuteczniej rozwiązane.