Notorycznie narzekający pracownik swoim nastawieniem potrafi „wyssać” energię z całego zespołu i skutecznie psuć atmosferę w firmie. Stanowi to zagrożenie dla motywacji i chęci do pracy pozostałych podwładnych, które bezpośrednio przekładają się na ich zaangażowanie, a w konsekwencji i wyniki biznesowe organizacji.Narzekanie to niepozorny wróg organizacji, który począwszy od jednej osoby może rozprzestrzeniać się i „zatruwać” atmosferę w całej firmie. Jeśli pracownik widzi wszystko dokoła jedynie w czarnych barwach, trudno mu działać twórczo i konstruktywnie, a co gorsza jego nastawienie łatwo może udzielić się pozostałym członkom zespołu, wpływając negatywnie na ich motywację. Warto więc w porę zacząć proces odtruwania narzekających podwładnych, to jedno z najważniejszych zadań szefa.
Co zatem, jako szef, możesz zrobić z malkontentem? Na to pytanie odpowiada nasz ekspert, Sylwia Szymańska.
Cały artykuł do przeczytania na stronach portalu hrpolska.pl
Zainteresował Cię artykuł? Zapytaj o nasze szkolenia.