Dla specjalistów
Asertywność nie jest wrodzona. Wynika z nauczenia się określonego sposobu przeżywania i reagowania w różnych sytuacjach. Trening asertywności polega na ćwiczeniu zachowań interpersonalnych, wyrażających uczucia, postawy, życzenia, opinie w sposób bezpośredni, stanowczy i uczciwy, a jednocześnie respektujący uczucia, postawy, życzenia, opinie i prawa innych osób.
Często podkreśla się, że asertywna komunikacja w organizacji jest szansą na szybkie i efektywne porozumienie, zarówno z podwładnymi, jak i przełożonymi i współpracownikami. Głównym celem treningu asertywności jest uczenie takich zachowań, które zwiększają komfort i efektywność własnej pracy i budują otwartą, bezpośrednią komunikację.
Szkolenie asertywna komunikacja w organizacji jest propozycją dla tych osób, które zauważają u siebie skłonność do zachowań uległych i agresywnych, odczuwają z tego powodu dyskomfort, niezadowolenie, frustrację. To również oferta dla tych, którzy poszukują rozwiązań, są gotowi na przyjmowanie informacji zwrotnych oraz zmianę zachowania. To szansa dla tych, którzy mają trudność w takich sytuacjach, jak: zdecydowane wyrażanie i obrona swojego zdania podczas spotkań, zebrań, przyjmowanie krytyki i ocen ze strony innych, reagowanie w sytuacji, kiedy jest się atakowanym, wyrażanie krytyki, odmawianie wykonania zadania czy zachowania się w określony sposób czy też wyrażanie złości, gniewu, niezadowolenia.
Głównym celem szkolenia jest wzmocnienie i rozwijanie asertywnej postawy w kontakcie z przełożonym i współpracownikami, a także:
Trening prowadzony w grupie pozwala otrzymać od innych uczestników informacje zwrotne na temat swojego funkcjonowania, tego, jak inni mogą nas spostrzegać oraz uzyskać wskazówki na temat zmian, jakie można wprowadzić do swojego zachowania, aby być postrzeganym jako bardziej stanowczy, bezpośredni, a jednocześnie szanujący innych.
Podczas szkolenia asertywna komunikacja w organizacji uczestnicy będą określać te sytuacje, w których mają skłonność do zachowań innych niż asertywne – do uległości bądź agresji. Uświadomią sobie ich konsekwencje i będą ćwiczyć inne niż te nawykowe i dotychczas stosowane.
W naszej pracy nigdy nie bazujemy na przypuszczeniach. Przygotowując programy szkoleń, opieramy na badaniu potrzeb i rozmowie z klientem. Jeśli chcesz dowiedzieć się, co możemy Ci zaproponować, napisz do nas!