Doradztwo HR
Kluczowym czynnikiem wpływającym na efektywność i motywację pracowników jest satysfakcja z pracy. Od niej zależy, czy pracownik będzie aktywnie i z inicjatywą realizował powierzone mu zadania, czy unikał negatywnych konsekwencji, wykonując niezbędne minimum. Poziom satysfakcji wpływa także na wiele innych zachowań pracownika istotnych z punktu widzenia rozwoju całej organizacji, np. otwartość na zmiany, współpracę, kreatywność, identyfikację oraz motywację do wieloletniego „związania się” z pracodawcą.
Kluczowym czynnikiem wpływającym na efektywność i motywację pracowników jest satysfakcja z pracy. Od niej zależy, czy pracownik będzie aktywnie i z inicjatywą realizował powierzone mu zadania, czy unikał negatywnych konsekwencji, wykonując niezbędne minimum. Poziom satysfakcji wpływa także na wiele innych zachowań pracownika istotnych z punktu widzenia rozwoju całej organizacji, np. otwartość na zmiany, współpracę, kreatywność, identyfikację oraz motywację do wieloletniego „związania się” z pracodawcą.
Poczucie satysfakcji pracownika zależy od tego, w jakim stopniu warunki pracy spełniają jego oczekiwania i zaspokajają potrzeby. Frustracja, czyli długotrwałe niezaspokojenie potrzeb i oczekiwań, determinuje zachowania pracownika i wpływa na efektywność jego pracy. Zatem pracodawca (ale także przełożony i inni pracownicy), kształtując warunki pracy, wpływają na motywację pracownika.
Chcesz poznać poziom satysfakcji, rozpoznać przyczyny braku lub obniżenia satysfakcji pracowników? Chcesz zyskać niezbędną wiedzę, która pomoże Ci wdrożyć efektywne zmiany w organizacji? Zależy Ci na zwiększeniu efektywności działań pracowników poprzez eliminowanie, korygowanie lub wzmacnianie określonych warunków pracy?
Celem badania satysfakcji pracowników jest rozpoznanie, które warunki i w jakim stopniu spełniają w osobistym odczuciu badanych pracowników ich potrzeby i oczekiwania (motywują do aktywnej realizacji zadań). Satysfakcja pracowników jest tutaj rozumiana jako pozytywny stosunek do powierzonych im obowiązków, otoczenia pracy i współpracowników, który przejawia się poczuciem zadowolenia.
Podczas badania satysfakcji pracowników w anonimowej ankiecie poruszane są takie obszary jak m.in.: warunki pracy, system wynagrodzeń, współpraca z innymi, organizacja pracy, jakość komunikacji wewnętrznej, możliwości rozwoju, motywacja do pracy, identyfikacja z firmą, wykorzystanie potencjału pracownika, kultura organizacyjna, duma z przynależności do organizacji.
Jakie korzyści przyniesie udział w badaniu satysfakcji pracowników?
Naszą misją jest naprawa, wsłuchiwanie się w potrzeby organizacji i pracowników. Dlatego myśląc o wynikach, myślimy o ludziach, naprawiamy system, nigdy ludzi, podchodzimy z szacunkiem do efektu, sprawiamy, że biznes wzrasta. Jeśli chcesz dowiedzieć się, co możemy Ci zaproponować w zakresie badania satysfakcji pracowników, napisz do nas!