Dla specjalistów
Zmiany w organizacji – bez względu na to, czy podchodzimy do nich entuzjastycznie czy sceptycznie – zawsze nas dotyczą. Z reguły sprawiają, że my też musimy się zmienić, inaczej na coś spojrzeć, zmienić nawyki, zaakceptować nowe osoby, nauczyć się nowych rzeczy, czy zbudować nowe relacje. Im większa zmiana w organizacji, tym większy „efekt domina” wywołuje.
Zmiany w organizacji – bez względu na to, czy podchodzimy do nich entuzjastycznie czy sceptycznie – zawsze nas dotyczą. Z reguły sprawiają, że my też musimy się zmienić, inaczej na coś spojrzeć, zmienić nawyki, zaakceptować nowe osoby, nauczyć się nowych rzeczy, czy zbudować nowe relacje. Im większa zmiana w organizacji, tym większy „efekt domina” wywołuje.
Wiele napisano na temat „zabójców zmian” i istotnie, czynniki, które na to wpływają są wielorakie. Jednak najczęściej, prawdziwym utajnionym „zabójcą zmiany” jest brak rozumienia jej indywidualnej natury i niezbędnych do jej wdrożenia cierpliwości i konsekwencji.
Dzisiaj, gdy właściwie od kilku dobrych lat mówi się o tym, że żyjemy w permanentnej zmianie, nazwanej ostatnio akronimem VUCA, gdzie jedna zmiana nie zakończona rozpoczyna drugą. Aktualna sytuacja na świecie sprawia, że zmienność w kontekście rozchwianego poczucia bezpieczeństwa, będzie zapewne jeszcze większa dlatego warto na rozwój tej kompetencji spojrzeć przez pryzmat nowych wyzwań i zapewne zmian, jakie stoją przed menedżerami i pracownikami.
Celem szkolenia jest zwiększenie otwartości na zmiany i rozwój umiejętności wspierania zmian. Co ponadto?
Warto spojrzeć na zmianę z bliska – uświadomić sobie swoje reakcje, obawy, nadzieje, ale także z lotu ptaka – jak działa na innych, realizowane cele, własny rozwój i całą organizację. Rozumienie natury zmiany nie sprawia, że łatwiej ją wdrożyć, może jednak sprawić, że popełnimy mniej błędów w drodze do nowego celu, stracimy mniej nerwów i – co najważniejsze – przeczekamy związane ze zmianą trudności, bo to one zwiastują, że jeśli się nie poddamy, zmiana może być naszą korzyścią.
Jakie korzyści przyniesie udział w szkoleniu dla Twojego życia zawodowego oraz dla organizacji, w której pracujesz?
Już od przeszło 25 lat szkolimy pracowników, m.in. w tematach dotyczących zarządzania zmianą. Na realizowane przez nas projekty patrzymy w sposób holistyczny. Realizując szkolenia kompetencyjne, dążymy do tego, by rozwój pracownika przekładał się na wzrost wyników organizacji. Jeśli chcesz dowiedzieć się, co możemy Ci zaproponować, napisz do nas!