Sztuka skutecznych prezentacji biznesowych
Głównym celem szkolenia jest usystematyzowanie wiedzy na temat efektywnych spotkań oraz narzędzi do ich przygotowywania, prowadzenia oraz podsumowywania – dla zróżnicowanych grup odbiorców (pod kątem uczestników i ich liczby oraz czasu trwania spotkania). Uczestnicy projektu będą doskonalić umiejętności prowadzenia spotkań – zarówno w zakresie ich struktury, jak i dynamiki. Dowiedzą się również w jaki sposób budować pewności siebie i wzmacniać swój autorytet jako osoby prowadzącej spotkanie. Istotnym elementem szkolenia będzie także budowanie postawy koncentracji na rozwiązaniach i wymiernych rezultatach spotkań.
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili:
- Ustalić, utrzymywać i egzekwować porządek i dyscyplinę spotkań w zakresie czasu trwania, udziału uczestników spotkania (prowadzenia dyskusji), tematu i przebiegu spotkań (zarządzanie czasem i dynamiką spotkań).
- Lepiej radzić sobie z zastrzeżeniami, które pojawiają się w trakcie spotkań oraz umiejętnie reagować na wskazywane błędy.
- Lepiej radzić sobie z emocjami i stresem, które pojawiają się w trakcie spotkań.
- Prowadzić spotkania z myślą o celu, jakim jest znalezienie rozwiązań oraz zadowolenie klienta z obsługi (nawet w przypadku wystąpienia błędów i problemów).
Struktura skutecznej prezentacji biznesowej
Umysł każdego człowieka domaga się porządku. W celu zapewnienia sobie maksimum skuteczności i minimum ryzyka wywołania zamętu w głowach słuchaczy oraz umożliwienia im przyswojenia materiału lub choćby zrozumienia jego sensu, musisz przedstawić go w logicznej kolejności. To jednak z kluczowych zasad skutecznej prezentacji.
Żeby osiągnąć powyższy cel, musisz pomóc swoim słuchaczom, m. in. poprzez dobrze ułożoną strukturę prezentacji. Istnieją dwa powody, dla których należy nadać Twojej prezentacji odpowiednią strukturę:
- cel Twojej prezentacji, jej znaczenie dla uczestników oraz układ programu staną się jaśniejsze,
- słuchaczom łatwiej będzie śledzić Twoje myśli i idee, co w rezultacie zmotywuje ich do działania po prezentacji.
Generalny porządek skutecznej prezentacji biznesowej, który ułatwi odbiorcy zrozumienie i zatrzyma go przy Tobie przez cały czas trwania wystąpienia, można ubrać w logiczną strukturę. „3P” jest doskonałym narzędziem do nadania struktury prezentacji.
Jak w praktyce wygląda zasada skutecznej prezentacji 3P?
- Powiedz, o czym będziesz mówić (przedstawienie
tematu i celu prezentacji, główne punkty (bloki) wypowiedzi – spis treści). - Powiedz, co masz do powiedzenia (omówienie każdego bloku, trzymając się uprzednio przedstawionego spisu treści).
- Podsumuj, co właśnie powiedziałeś (podsumowanie całości – prezentując najważniejsze przesłanie Twojej prezentacji).
Podczas szkolenia ze skutecznych prezentacji teoretyczne informacje będzie mógł przećwiczyć w praktyce. Wierzymy, że najważniejszą zasadą skutecznych prezentacji jest praktyka i czas. Tylko mając odpowiednie narzędzia i ćwicząc swoje wystąpienia, dojdziesz do perfekcji w skutecznych prezentacjach biznesowych.