Wygląd i strój to jedne z tych elementów naszego wizerunku, które podczas pierwszego kontaktu silnie oddziałują na innych. Także w okolicznościach biznesowych powiedzenie „jak cię widzą, tak cię piszą” jest nadal aktualne.
Świadomie lub nie sami bowiem oceniamy innych i jesteśmy przez nich oceniani między innymi właśnie na podstawie ubioru. Jaki zatem powinien być nasz strój w sytuacjach zawodowych i co poprzez niego wyrażamy?
Wygląd jest pewnego rodzaju „kodem” i źródłem informacji. Sugeruje, kim jesteśmy, jak samych siebie postrzegamy, świadczy o naszym obyciu i kulturze. Zadbajmy więc o to, aby mieć kontrolę nad tym, w jaki sposób otoczenie odbiera i przetwarza dane, które za pośrednictwem naszego stroju sami przekazujemy. Nasz ubiór, szczególnie ten biznesowy, powinien być elegancki, dostosowany do sytuacji i prawdziwy. Co to oznacza? Właśnie o tym opowiada Renata Brukiewicz, nasza specjalistka w zarządzaniu oraz kształtowaniu wizerunku i budowaniu marki osobistej opartej na zasadach etykiety, reputacji. Cały artykuł do przeczytania na portalu kariera.pl