Masz dużo na głowie i od Twoich szybkich i trafnych decyzji zależy powodzenie projektu? Musisz brać pod uwagę różne czynniki, ale nie możesz bez końca ich analizować? To w Twoją stronę kierują wszyscy oczy, kiedy trzeba podjąć te bardzo ważne i nieco mniej – decyzje? Sprawdź, jak możesz ułatwić sobie pracę dzięki poznaniu biznesowych i psychologicznych mechanizmów podejmowania decyzji. Zrób w tym celu pierwszy krok i jeszcze dziś zadecyduj o udziale w szkoleniu…
Termin: 1-2 lipca 2018
Prowadzący: Łukasz Przybylski
WARUNKI ORGANIZACYJNE:
Aby wziąć udział w szkoleniu wyślij zgłoszenie na adres: r.gladych@integra-consulting.pl
Miejsce szkolenia:
Integra Consulting Poland
Ul. Górki 7, Poznań
Cena: 1350 zł brutto
Cena szkolenia obejmuje:
Udział w szkoleniu, zestaw materiałów szkoleniowych, certyfikat ukończenia szkolenia, serwis kawowy, lunch.
Długość modułów szkoleniowych:
2-dniowe- 16h włączając przerwy
Program szkolenia:
Podejmowanie decyzji – dlaczego to takie trudne?
- Decyzje optymalne i satysfakcjonujące.
- Decyzje w warunkach rosnącej niepewności.
- Postrzeganie prawdopodobieństwa i niechęć do ryzyka.
- Emocje i spójność pomiędzy decyzjami.
- Pułapki decyzyjne.
- Zbytnia pewność siebie.
Podejmowanie decyzji w codziennych sytuacjach, czyli kiedy decydować samemu, a kiedy włączać innych.
- Model Vrooma-Yettona podejmowania decyzji – czyli pytania pomagające przeanalizować problem i wybrać optymalną metodę jego rozwiązywania.
- Samodzielne decyzje przełożonego.
- Decyzje samodzielne w konsultacji z innymi.
- Wspólne decyzje.
- Delegowanie procesu decyzyjnego.
Gromadzenie faktów i spostrzeżeń dotyczących problemu.
- Jak doprecyzować problem (wykorzystanie pytań meta modelu R. Diltsa czyli: Kto? Co konkretnie? Jak? itd.).
- Zamiana narzekań na problemy do rozwiązania.
- Zbieranie danych na temat przejawów i konsekwencji problemu.
Bezstronna analiza faktów.
- Poszukiwanie przyczyn występowanie problemów.
- Hierarchizowanie ważności czynników – czyli poszukiwanie głównych przyczyn problemów.
Różne sposoby dojścia do rozwiązań problemu, czyli jak zbudować sobie techniczne zaplecze kreatywności.
- Metoda „dlaczego – 5W” i innych technik związanych z filozofią KAIZEN wykorzystywanych w organizacji.
- Metoda sześciu pytań.
- Metoda stopniowego abstrahowania.
- Metoda zorientowana na cel.
- Diagram Ishikawy.
Proces grupowego rozwiązywania problemów, czyli co dwie głowy to nie jedna.
- „Burza mózgów” – twórczość pod hasłem: ilość rodzi jakość.
- „Synektyka” – praca oparta na metaforach i analogiach.
- SFC – metoda coachingowa- zorientowana na problem.
- Metoda kręgu faktów – gromadzenie informacji z różnych źródeł i perspektyw.
- Techniki Walta Disney’a – kreatywne rozwiązywanie problemów.
Metoda Action Learing jako sposób grupowego rozwiązywania sytuacji trudnych.
- Wprowadzenie metody.
- Określenie celów.
- Wybór moderatorów.
Rozwiązywanie sytuacji trudnych z wykorzystaniem poznanej metody.
- Wybór problemu do analizy i adekwatnej do niego metody pracy.
- Diagnoza problemu – grupowe zadawanie pytań.
- Formułowanie hipotez.
- Poszukiwanie rozwiązań.
- Wybór rozwiązań.
- Informacje zwrotne dla moderatora.
Zastosowanie metody w codziennej pracy.
- W jakich sytuacjach warto stosować poznaną metodę, w jakich nie.
- Jakie problemy możemy rozwiązywać dzięki poznanej metodzie.
- Jak dobrać uczestników.
Wiedza – umiejętności – postawa.
- Indywidualna ocena własnego nastawienia, wiedzy umiejętności dotyczącej zarządzania w oparciu o przygotowaną INDYWIDUALNĄ KARTĘ KOMPETENCJI. Na jej podstawie każdy z uczestników sformułuje dla siebie indywidualny cel rozwojowy, wspierający główny cel rozwojowy projektu.
- Sformułowanie przez każdego z uczestników indywidualnego zadania wdrożeniowego w oparciu o zdiagnozowaną lukę kompetencyjną i sformułowany cel w kontekście celu rozwojowego.
- Podsumowanie najważniejszych treści i przesłania warsztatu.