Zarządzanie projektami
Informacje o szkoleniu z zarządzania projektami
Poznanie warunków skutecznego zarządzania projektami poprzez uporządkowanie informacji na temat etapów projektu i możliwych narzędzi wspomagających zarządzanie, zdefiniowanie sylwetki, świadomego swej roli, kierownika projektu.
W trakcie szkolenia pokazane zostaną narzędzia, które wspomogą kierowników projektów w rzetelnym, realistycznym tworzeniu planów projektów, które sprawnie się realizuje. Osoby zaangażowane w realizację projektu nabędą umiejętności takiej współpracy z interesariuszami i sponsorem projektu, aby plany te były do zaakceptowania przez wszystkie strony zainteresowane realizacją przedsięwzięcia.
Celem szkolenia jest m.in:
- Nabycie i ujednolicenie wiedzy z zakresu metodycznego zarządzania projektami.
- Wypracowanie jednolitego standardu zarządzania projektami na bazie wymiany doświadczeń i najlepszych praktyk.
- Nabycie umiejętności zastosowania standardu w codziennej pracy na poziomie PM, kierownika projektu, kierownika budowy i innych stanowisk.
Podstawowa wiedza, umiejętności narzędzia zdobywane podczas szkolenia
- Zapoznanie się i doskonalenie rożnych metodologii z zakresu zarządzania projektami oraz poznanie znaczących różnic między nimi (metodologie tradycyjne i zwinne).
- Fazy projektowe w oparciu o różne metodologie.
- Dostępne, wybrane narzędzia i techniki wspierające poszczególne fazy projektów np.: Lean Model Canva, Design Thinking, cykl Deminga, diament decyzyjny, Model PM House, metoda KISS PM.
- Rozwój świadomości nowych trendów w zarządzaniu, w oparciu o najnowsze publikacje doświadczonych trenerów oraz raporty organizacji prowadzących szereg badań w tym zakresie.
- Narzędzia wspierające zarządzanie – m.in. cykl podnoszenia efektywności E. Deminga, model sytuacyjnego zarządzania
K. Blancharda, narzędzia skutecznego działania S. Covey’a, model efektywnego zespołu P. Lencioniego, indywidualne podejście do motywacji – motywacyjne DNA T. Lowe, zarządzanie zmianą – model 8 kroków wdrażania zmiany Kottera, narzędzia skutecznego porozumiewania się, podejmowania decyzji, rozwiązywania problemów itp. - Rozwój umiejętności zarządzania procesami – planowanie i organizowanie pracy własnej i zespołu, zarządzanie czasem.
Audyt osobisty kompetencji, rola PM w projekcie, typowe pułapki nowoczesnego Project Managera.
Zarządzanie różnorodnym zespołem w projekcie – motywowanie poprzez cele. - Rozwój umiejętności dotyczącej analizy i rozwiązywania konfliktów oraz problemów w oparciu o nowoczesne narzędzia.
- Skuteczne wprowadzanie zmian – 3 poziomy perswazji oraz techniki negocjacji, zarządzanie oporem przed zmianą, komunikowanie zmian i ich promocja.
- Konfrontacje i rozmowy trudne – o potrzebach zmiany / obiekcjach / rozmowy korygujące
- Zarządzanie portfelem projektów.
- Wzrost świadomości zakresu odpowiedzialności za wynik projektu, zespół i rozwój na każdym ze szczebli zarządzania.
- Budowanie pewności siebie oraz własnego autorytetu w roli PM.
- Wzrost otwartej komunikacji na budowanie zespołu i osiągane przez niego wyniki.
- Rozwój świadomości dotyczącej wpływu jakości pracy zespołowej.
- Wzrost świadomości wpływu umiejętności zarządcze na kształtowanie postaw zaangażowania w zespole.
Efekty/korzyści dla uczestnika/firmy
Zakładamy, że po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą posiadali:
- Umiejętność definiowania projektów na tle innych form działalności operacyjnej firmy.
- Wiedzę na temat cyklu życia projektu i kolejnych kroków w jego realizacji.
- Umiejętność definiowania ról projektowych.
- Świadomość dot. najczęściej popełnianych błędów, podczas realizacji projektu oraz poznanie sposobów ich zapobieżenia.
- Umiejętność posługiwania się narzędziami wspierającymi realizację projektu.
- Mechanizmy skuteczniejszej kontroli i monitoringu poszczególnych etapów realizacji przedsięwzięcia.