Zarządzanie zespołem międzykulturowym – szkolenie w języku angielskim / polskim
Główny celem szkolenia jest podniesienie efektywności komunikacji w zespołach, w skład których wchodzą pracownicy z polskim i międzynarodowym tłem kulturowym.
Przyjmuje się, że aby skutecznie zarządzać w środowisku międzynarodowym, należy posiadać szereg kompetencji, które ułatwiają oraz podnoszą efektywność komunikacji.
Kompetencje niezbędne w komunikacji w biznesowym środowisku wielokulturowym:
- kompetencje międzykulturowe – inteligencja międzykulturowa – Idea mindful international manager – manager, który jest świadomy swoich własnych wartości, które są pod wpływem kraju i kultury w jakiej się wychował, jak również jest to manager świadomy wartości i kultury swoich pracowników, współpracowników i partnerów biznesowych z innych państw i obszarów kulturowych;
- kompetencje językowe, niezbędne do prowadzenia komunikacji w ramach wybranego obszaru funkcjonalnego (spotkania, prezentacje, itp.) w środowisku międzynarodowym; strategie językowe, używane w symulowanych sytuacjach, gotowe wyrażenia językowe, najczęściej pojawiające się podczas trenowanej sytuacji, gramatyka języka angielskiego na potrzeby danej trenowanej sytuacji;
- kompetencje interpersonalne – (aktywne słuchanie, wywieranie wpływu, budowanie zaufania, podejmowanie decyzji, itp.).
Korzyści dla uczestników:
- Uświadomienie sobie istnienia różnic międzykulturowych w kontekście współpracy i zarządzania pracownikami wywodzącymi się z różnych kultur.
- Poznanie sposobów przełamywania barier międzykulturowych.
- Poznanie narzędzia do analizy i porównywania różnych państw pod względem różnic międzykulturowych.
- Trening wybranych kompetencji komunikacji i zarządzania w organizacji wielokulturowej.