Fundusze unijne Fundusze unijne
Integra Integra Integra Kliknij, aby przejsć dalej
Kliknij, aby przejsć dalej
  • Kontrast

Mentor

Integra - szkolenia
szkolenia
Integra - lean
lean
Integra - rekrutacje
rekrutacje

Kim jest mentor?

Mentor to inaczej nauczyciel i doradca. W biznesie mentor pełni rolę przewodnika, który wspiera w rozwoju swojego podopiecznego, pomaga odnaleźć się na zawodowej drodze i osiągnąć oczekiwane cele. Prawdziwy i skuteczny mentor musi więc cieszyć się poważaniem i autorytetem. Zawodowe życie mentora powinno świadczyć nie tylko o jego sukcesach, ale także podejściu i umiejętności wyciągania lekcji z porażek. Mentorzy w świecie biznesu są nieocenionym wsparciem pracowników na każdym szczeblu kariery.

Dlaczego warto mieć mentora?

Mentoring nie jest nowym „wynalazkiem”. Od czasów starożytnych możemy znaleźć mnóstwo świadectw relacji mistrz-uczeń. Dziś w środowisku biznesowym korzysta się z rad mentorów, aby możliwie najlepiej wykorzystać potencjał, który drzemie w każdym pracowniku. Dlaczego jeszcze warto mieć mentora? 

Mentor poprzez swoje doświadczenie pomaga pracownikowi zyskać szerszą wiedzę i perspektywę. Jego wskazówki, a także cenne kontakty są ogromnym wsparciem dla rozwoju zawodowego. Badania pokazują, że korzystanie z usług mentora znacznie przyspiesza rozwój kariery. Osoby korzystające z mentoringu znacznie szybciej awansują, są pewniejsi swojego celu i odważnie dążą do jego realizacji.

Mentor – jak go znaleźć?

Skoro kontakt z mentorem daje tyle korzyści, jak go znaleźć? Wiele firm, zwłaszcza dużych ma swoje własne programy mentoringowe – warto o to zapytać. Takie rozwiązanie może jednak nie sprawdzić się, jeśli narzucony odgórnie mentor nie będzie odpowiadał Ci. Dużo lepszym, bo naturalnym rozwiązaniem jest samodzielny wybór mentora wśród osób, które darzysz dużym szacunkiem, które mają doświadczenie i wiedzę w branży, która Ciebie interesuje. Jeszcze innym rozwiązaniem jest skorzystanie z komercyjnych usług mentorów, których możesz poznać na przykład na mediach społecznościowych, ale też w firmach szkoleniowych.

Na co warto zwrócić uwagę podczas szukania mentora? Pamiętaj, że celem pracy mentora jest przekazanie wiedzy i doświadczenia swojemu podopiecznemu. Musi być więc on doskonałym specjalistom w dziedzinie, na której Ci zależy. Tym właśnie mentor różni się od coacha, który skupia się nie tyle na merytoryce, a rozwoju osobistym swojego klienta.

Zobacz również nasze szkolenie z mentoringu.