Fundusze unijne Fundusze unijne
Integra Integra Integra Kliknij, aby przejsć dalej
Kliknij, aby przejsć dalej
  • Kontrast

Asertywność

Integra - szkolenia
szkolenia
Integra - lean
lean
Integra - rekrutacje
rekrutacje

Asertywność – co to jest?

Asertywność jest pojęciem psychologicznym, który oznacza posiadanie i wyrażanie własnych opinii, krytyki, potrzeb, emocji i postaw bez poczucia wstydu i winy, a także bez naruszania granic innych osób. Asertywność jest więc postawą nieagresywną, lecz stanowczą. Przydaje się zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Jak szkolić się z asertywności?

Czy asertywności można się nauczyć? Szkolenia z asertywności

Asertywność jest umiejętnością nabytą, a więc można się jej nauczyć. Wiele osób ma szansę już na etapie dzieciństwa uczyć się asertywności od swoich rodziców i bliskich. Takie chłonięcie postawy asertywnej od najmłodszych lat sprawia, że jako dorośli wchodzimy na rynek pracy oraz w relacje z innymi ze zdrową umiejętnością asertywności – stawiamy granicę, umiemy przyjmować i wyrażać krytykę, potrafimy odmawiać bez ranienia innych i wyrażać stanowczość, ale też empatię. 

Ci z nas, którzy nie nabyli postawy asertywnej w dzieciństwie, nie są na pozycji straconej. Szkolenia z asertywności są świetną okazją, by przejść trening asertywności. Pomoże on w życiu prywatnym tworzyć zdrowe relacje z innymi – partnerami, przyjaciółmi, rodzicami, czy rodzeństwem, a także w życiu zawodowym. 

Spędzanie 8 godzin każdego dnia ze współpracownikami, realizując zadania w różnych zespołach z ludźmi o różnych typach osobowości, często w atmosferze pośpiechu i stresu – życie zawodowe wymaga wielu kompromisów, ale też stawiania na swoim. W tym pomoże wypracowana umiejętność asertywności, dzięki której nauczysz się szczerej, uczciwej komunikacji, zadbasz o swoje potrzeby z poszanowaniem uczuć i opinii swoich współpracowników, czy pracodawców.

Szkolenia z asertywności dla firm

Szkolenia z asertywności dla biznesu są inwestycją, która szybko daje realny wzrost. Asertywni pracownicy budują lepsze, trwalsze zespoły, ponieważ nie boją się szczerej komunikacji. To zapewnia szybkie rozwiązywanie ewentualnych konfliktów, poprzez opieranie współpracy na transparentnych zasadach. Rozumienie i stosowanie zasad asertywnej komunikacji sprawia, że pracownicy wykonują swoje zadania lepiej i efektywniej, czerpią większą satysfakcję z pracy i budowania relacji zawodowych ze współpracownikami, są bardziej otwarci na feedback i rozumieją, że jest on nieodłączną i ważną częścią procesu doskonalenia. 

Asertywność w życiu zawodowym pomoże Ci budować relacje, dochodzić do porozumienia z osobami o przeciwnym typie osobowości, zachować balans między pracą a życiem prywatnym, uniknąć przeciążenia obowiązkami, a w efekcie – wypaleniem zawodowym.