Fundusze unijne Fundusze unijne
Integra Integra Integra Kliknij, aby przejsć dalej
Kliknij, aby przejsć dalej
  • Kontrast

Produkcja Rolna

Integra - szkolenia
szkolenia
Integra - lean
lean
Integra - rekrutacje
rekrutacje

Produkcja Rolna

Produkcja Rolna

Warsztaty strategiczne dla firmy z branży rolnej

Kategoria: Kategoria: projekty lean

Informacje ogólne

Zgodnie z założeniami podejścia procesowego do systemu zarządzania w organizacji należy podejść globalnie, zaczynając od określenia wymagań klienta oraz identyfikacji procesów i ich wzajemnych powiązań. Dzięki temu możliwe jest wypracowanie odpowiednich metod i narzędzi wspierających zarządzanie organizacją.

Zgłoszona potrzeba organizacji:

Konieczność zdefiniowania i ustandaryzowania procesów decyzyjnych w firmie, zminimalizowania powstawania konfliktów w warunkach ograniczonych zasobów, redukcji postaw dysfunkcyjnych w zespole (bark odpowiedzialności za wspólny wynik, brak zastępowalności, nieodpowiedni przepływ informacji).

Cele projektu

Cele projektu

  • lepsze zrozumienie przepływu wartości w organizacji
  • wypracowanie odpowiedniej strategii, która będzie punktem odniesienia w procesach decyzyjnych
  • zaplanowanie działań doskonalących procesy w kolejnych etapach projektu

Przebieg projektu

W trakcie warsztatów strategicznych z udziałem zarządu firmy zdefiniowano główne procesy, dostawców i klientów wewnętrznych oraz ich wzajemne powiązania i zasoby które współdzielą.

W trakcie zajęć zbudowano ogólną mapę procesów bazującą na diagramie SIPOC (Suppliers, Input, Process, Output).

Efekty

Efekty

  • zdefiniowanie procesów głównych oraz procesów pomocniczych
  • przeanalizowanie, które procesy są priorytetowe w kontekście dostępu do zasobów
  • wypracowanie narzędzia umożliwiającego identyfikację tych okresów w ciągu roku, w których może dochodzić do sytuacji ograniczeń w dostępnych zasobach (uwagi na kumulację wielu zadań w jednym czasie)
  • zaplanowanie kilkunastu działań do szybkiej realizacji, wspierających organizację procesów (quick wins)
  • zaangażowanie dyrektorów poszczególnych obszarów w proces budowania mapy zadań procesowych
  • zaplanowanie warsztatów z udziałem kluczowych osób w organizacji, których celem będzie określenie standardów i ścieżek decyzyjnych

Zobacz inne Case study

Ogólnokrajowy bank

Ogólnokrajowy bank

Szkolenie Program rozwojowy „Kompetencje przyszłości” Kategoria: projekty szkoleniowe
Czytaj
ZT „Kruszwica” S.A.

ZT „Kruszwica” S.A.

Szkolenie SZKOŁA PRAKTYCZNEGO ZARZĄDZANIA -in plus Kategoria: projekty szkoleniowe
Czytaj
WIKA Polska Sp. z o. o. sp. k.

WIKA Polska Sp. z o. o. sp. k.

Szkolenie ROZWÓJ KOMPETENCJI STRATEGICZNYCH I FUNKCJONALNYCH Kategoria: projekty szkoleniowe
Czytaj