Kategoria: projekty lean
Zgodnie z założeniami podejścia procesowego do systemu zarządzania w organizacji należy podejść globalnie, zaczynając od określenia wymagań klienta oraz identyfikacji procesów i ich wzajemnych powiązań. Dzięki temu możliwe jest wypracowanie odpowiednich metod i narzędzi wspierających zarządzanie organizacją.
Zgłoszona potrzeba organizacji:
Konieczność zdefiniowania i ustandaryzowania procesów decyzyjnych w firmie, zminimalizowania powstawania konfliktów w warunkach ograniczonych zasobów, redukcji postaw dysfunkcyjnych w zespole (bark odpowiedzialności za wspólny wynik, brak zastępowalności, nieodpowiedni przepływ informacji).
W trakcie warsztatów strategicznych z udziałem zarządu firmy zdefiniowano główne procesy, dostawców i klientów wewnętrznych oraz ich wzajemne powiązania i zasoby które współdzielą.
W trakcie zajęć zbudowano ogólną mapę procesów bazującą na diagramie SIPOC (Suppliers, Input, Process, Output).