Pracodawcy spotykają się z osobami szczególnie uzdolnionymi każdego dnia. Wyzwaniem dla menedżerów jest ich dostrzeżenie i wspieranie. Pomóc w tym mogą metody AC/DC.
Assessment Center (AC) wykorzystujemy w procesie rekrutacji i selekcji, celem wyłonienia osób o określonych kompetencjach czy potencjale. Z kolei Development Center (DC) ma dla uczestników i dla organizacji charakter rozwojowy – wspiera proces diagnozy mocnych stron i obszarów do rozwoju w kontekście np. zaplanowania odpowiednich ścieżek rozwoju czy doboru właściwych szkoleń dla pracowników.
Założeniem ośrodka oceny (Assessment Center) i ośrodka rozwoju (Development Center) jest obserwacja zachowań uczestników podczas funkcjonowania w konkretnej sytuacji zadaniowej, zbliżonej do rzeczywistości zawodowej. Metoda ta ułatwia porównanie poziomu wybranych kompetencji wśród uczestników oraz wyłonienie osób rekomendowanych do zatrudnienia lub dalszego szkolenia.
Techniki diagnostyczne AC / DC oparte są głównie o testy i zadania sytuacyjne / problemowe (indywidualne i grupowe) typu: case study, koszyk (in-basket) czy ćwiczenia fact-finding i charakteryzują się wysokim wskaźnikiem trafności predykcji. Zespół wyszkolonych osób (asesorów) obiektywnie i bezstronnie ocenia kandydatów pod względem wcześniej zdefiniowanych kompetencji związanych z pracą lub danym stanowiskiem (np. umiejętność planowania i organizacji pracy, delegowania zadań, współpracy, udzielania informacji zwrotnej, analitycznego myślenia).
AC / DC przygotowywane i przeprowadzane są przez doświadczonych asesorów – konsultantów Integra Consulting Poland. Wykorzystujemy w tym zakresie autorskie zadania, dopasowane do branży i kultury organizacyjnej Klienta. Rocznie przeprowadzamy ok. 70 sesji ośrodków oceny i rozwoju.
Zapraszamy do rozmowy na temat szczegółów naszej oferty.